اخبار گردشگری

مسئولان پیرانشهر به فکر پذیرش مسافران نوروزی باشند

به گزارش ایرنا سیدعلی ترابی روز یکشنبه در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی و لاجان با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مسافران نوروزی باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد، افزود: جاذبه های گردشگری در مناطق روستایی این شهرستان فرصت مناسبی برای جذب مسافران نوروزی است اما تامین امکانات و زیرساخت های لازم در کنار این جاذبه ها باید پیش بینی شود.
وی ادامه داد: طرح های عمران روستایی این شهرستان نیز که در مراحل پایانی قرار دارد باید در اسرع وقت و با سرعت بیشتر اجرایی شود تا مسافران نوروزی از ظرفیت های این شهرستان لذت ببرند.
فرماندار پیرانشهر با اشاره به مشکلات بهداشتی در برخی از روستاهای این شهرستان، گفت: پسماند روستاهای شهرستان قبل از فرارسیدن نوروز باید جمع آوری شود تا به زیبایی های طبیعت منطقه آسیب نزند.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه دهیاران بخش های مرکزی و لاجان پیشنهادها و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.
پیرانشهر به دلیل داشتن بارندگی های مناسب در طول سال و ظرفیت های طبیعی از زیباترین شهرستان های آذربایجان غربی به ‌شمار می‌رود و مسئولان ذیربط در ماه های اخیر توجه ویژه ای نسبت به توسعه گردشگری این شهرستان داشته اند.
این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت جمهوری اسلامی با کشور عراق و دیگر کشورهای حوزه دریای مدیترانه، یکی از بزرگترین مراکز تجارت خارجی منطقه است.
پایانه مرزی تمرچین در پیرانشهر جزو مهمترین مرزهای زمینی شمالغرب کشور به شمار می رود و گردشگری بازار نیز بخشی قابل توجهی از ظرفیت اقتصادی این شهرستان محسوب می شود.
۸۱۳۵/ ۳۰۷۲
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مسافران نوروزی


آذربایجان غربی