اخبار گردشگری

ساماندهی ۸۸۰ تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در خراسان شمالی

محمد سویدانلویی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حدود ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی هم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه به لحاظ اسکان مسافر در خراسان شمالی مشکلی وجود ندارد افزود: اولویت نخست ما بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت هتلینگ است اما در صورت اشباع این مکان ها، مسافران را به مهمان سراهای دولتی و واحدهای دانشگاهی هدایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به ایجاد شرایط بحرانی در هنگام نزول برف و باران در ایام نوروز گفت: در این راستا با اداره کل اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی هماهنگی و همکاری لازم انجام شده است تا در صورت بروز چنین شرایطی از ظرفیت امامزاده ها و مساجد استان برای اسکان مسافران کمک بگیریم.

*خراسان شمالی آمادگی اسکان۶ هزار مسافر را در یک شب دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: استان این آمادگی را دارد که در یک شب ۶ هزار مسافر را اسکان دهد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی در نوروز سال جاری پذیرای بیش از ۲۴ میلیون مسافر بود گفت: در نوروز سال ۹۷ نیز با افزایش مسافران نوروزی روبه رو خواهیم بود.

*ستاد اجرایی خدمات سفر، از بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری آغاز به کار می کند
سویدانلویی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان شمالی، از بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری آغاز به کار می کند افزود: حدود ۱۹ دستگاه اجرایی عضو این ستاد هستند و وظیفه نظارت، اطلاع رسانی و مدیریت را برعهده دارند.
وی ادامه داد: تاکنون ۲ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی برگزار شده است و تمام اعضای ستاد برای پذیرایی از مسافران نوروزی و گردشگران در استان آمادگی ۱۰۰ درصدی دارند.
سویدانلویی همچنین گفت: کمیته ۱۱ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر نیز اشکالات و کمبودهای که در نوروز سال ۹۶ در استان وجود داشت از قبیل نبود پزشک متخصص، فقدان جرثقیل سنگین، کمبود آمبولانس، را احصا کردند.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره فرهنگی جاده ابریشم در نوروز سال ۹۷ خبر داد و گفت: برنامه نوروزگاه نیز در این ایام با هدف معرفی آیین های سنتی نوروز در شهرستان ها و مرکز استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز طرح استقبال از مسافران نوروزی نیز انجام می شود افزود: برگزاری بازارچه صنایع دستی، تهیه نقشه راهنمای گردشگری و توزیع آن میان مسافران، راه اندازی کیوسک راهنمای مسافران، همکاری با شهرداری به منظور زیبا سازی شهر از جمله برنامه هایی که در این ایام انجام می شود.
استان خراسان شمالی در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که براساس برخی آمارها سالانه حدود ۲۰ میلیون خودرو از این مسیر تردد می کنند.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


هتلینگ


مسافران نوروزی


خراسان شمالی