اخبار گردشگری

افتتاح کافه در باغ نگارستان تهران غیر قانونی است

سپیده سیروس نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان درخصوص ساخت کافه سنتی به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران (متولی بنا) تذکراتی داده است و این اقدام غیر قانونی است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر این موضوع از سوی میراث فرهنگی مورد پیگیری است اظهار کرد: میراث تهران با طرح شکایت در مراجع قضایی به این تخلف رسیدگی خواهد کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، خاطر نشان کرد: تاکنون میراث فرهنگی با ارسال چندین نامه به شهردار منطقه ۱۲ و معاون فرهنگی دانشگاه این تخلف را در حریم این بنای ملی تذکر داده و خواستار جمع آوری سازه بنای مذکور شده است.
بر این اساس برغم مخالفت و تذکرات پی در پی اداره کل میراث فرهنگی تهران امروز(جمعه) کافه و شعبه دوم یک رستوران در باغ نگارستان افتتاح می شود.
بنای ثبتی باغ نگارستان از بناهای قدیمی تهران در میدان بهارستان – انتهای خیابان دانشسرا خیابان شریعتمداری واقع شده است که در سال ۱۲۲۲ هجری قمری (۱۸۰۷ میلادی) به دستور فتحعلی‌شاه قاجار به‌عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته ‌شد.
این بنا ملی (با شماره ثبت ملی ۲۰۸۲) به سبک کلاه فرنگی ساخته شده و دارای ۲ عمارت عالی به نام‌های دلگشا و تالار قلمدان است که اتاق‌ها با درهای چوبی و دو تالار بزرگ در طرفین ساختمان مرکزی این باغ وجود دارد که دارای ۶۴ اتاق، چهار تالار، کتابخانه با چهار سالن و ۶۰۰ متر زیربناست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


کافه


باغ نگارستان