اخبار گردشگری

مبادی ورودی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری در آستانه نوروز زیباسازی شود

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: همزمان با فرا رسیدن نوروز ، ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تیغ زنی و شانه زنی جاده ها را در اولویت قرار دهند.
وی ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهرهای چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: به مناسبت سال نو گروه های هنر در ورودی شهرهای استان نسبت به نواختن موسیقی محلی و توزیع خوراکی های سنتی این استان اقدام کنند.
عباسی تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و خدماتی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری باید براساس استاندارد صورت گیرد.
وی یادآور شد: فرمانداران شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری بر روند اجرای برنامه های نوروزی با دقت، کیفیت و به موقع نظارت کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نظارت بر توزیع میوه شب عید، مبارزه با گران فروشی و جلوگیری از کم فروشی در این حوزه بر عهده دستگاه های اجرایی و سازمان های نظارتی مرتبط است.
وی گفت: شهرداری های چهارمحال و بختیاری تا قبل از نوروز ، شست و شوی جداول، رنگ آمیزی بلوارها و رنگ کردن دیوارهای سطح شهرها را با انتخاب رنگ استاندارد انجام دهند.
عباسی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال جاری و یا سال آینده تامین می شود.
وی افزود: فرمانداران شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری برای چهارشنبه آخر سال یک مکان مشخص را تعیین تا افراد مشتاق به اجرای آئین های سنتی در این خصوص بتوانند برنامه های خود را در محلی بدون حادثه اجرایی کنند.
عباسی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به منظور زیباسازی شهرها در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته ۱۰ کمیته وظیفه خدمات دهی به مسافران نوروزی را برعهده داشتند.
بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: آموزش راهنمایان گردشگری، بازرسی از مهمانسراها، مراکز تهیه و توزیع خوراک و گشایش بازارچه دائمی عرصه محصولات صنایع دستی در مرکز چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های سال گذشته این ستاد بود.
وی یادآور شد: تمامی اعضای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۳۹۶ عملکرد مطلوب و قابل توجهی داشته اند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تامین مرغ، ماهی و گوشت مورد نیاز استان در نوروز امسال هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
ذبیح الله غریب تاکید کرد:میوه، اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز در نوروز امسال به طور کامل در انبارهای چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شده است.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۲۱ پایگاه پذیرش مسافر در استان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.
بیات سلطانی تصریح کرد: این پایگاه ها شامل ۱۱ مدرسه با ۸۰۹ کلاس در چهارمحال و بختیاری است که به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان خدمات رسانی می کنند.
چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مقصد گردشگری در تعطیلات نوروزی محسوب می شود.
تعداد مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۳۹۶ برابر چهار میلیون و ۹۹۱ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.
در نوروز ۱۳۹۶ از مجموع مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری ۷۳ هزار و ۷۷۹ مسافر در هتل ها و واحدهای اقامتی این استان اقامت داشتند که این رقم نیز نسبت به مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.
بازدید یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۸۰ مسافر از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۳۹۶ برابر ۱۳ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.
استقرار ۱۴ بازارچه موقت فروش صنایع دستی در شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، اجرای نوروزگاه در ۸ محل قلعه چالشتر، قلعه صمصام السلطنه شلمزار، قلعه امیرمفخم دزک، پل مصلی بروجن، مجتمع ماهان لردگان، مجموعه تاریخی قلعه سردار اسعد بختیاری با هدف احیای میراث ناملموس و معرفی مراسم های آیینی، تشدید فعالیت موزه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر، توزیع ۲۰۰ هزار اقلام فرهنگی گردشگری، ۸۰ هزار نسخه نقشه راهنمای گردشگری، ۲۰ هزار دفترچه اطلاعات ضروری سفر بخشی از اقدامات ستاد خدمات سفر استان در نوروز ۱۳۹۶ محسوب می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تسهیلات سفرهای نوروزی


چهارمحال و بختیاری