اخبار گردشگری

کرمانشاه میزبان ۴۵۰راهنمای گردشگری سراسر کشور/معرفی جاذبه های استان هدف برگزاری گردهمایی

آزاده دادفرین روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان با موضوع تشریح برنامه های این رویداد ملی افزود: تاکنون ۱۰ دوره از این گردهمایی در استان های مختلف کشور برگزار شده و یازدهمین دوره آن امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود.
او معرفی مناطق و استان های کمتر دیده شده را هدف اصلی برگزاری این گردهمایی ها ذکر کرد و گفت: در این رویداد ملی از مجموع ۴۵۰ نفر مهمان داخلی و خارجی ۳۵۰ نفر را راهنمایان گردشگری تشکیل می دهند که نقش اصلی در معرفی جاذبه های گردشگری استان ها دارند.
او راهنمایان گردشگری را پیشانی صنعت گردشگری خواند و اظهار کرد: راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی هستند که به معرفی استان های دارای جاذبه گردشگری می پردازند.
وی تمرکززدایی از صنعت گردشگری را از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی ذکر کرد و گفت: نباید در حوزه گردشگری تنها به چند شهر خاص در کشور بسنده کرد بلکه باید تمام مناطق کشور را به گردشگران معرفی نمود.
او معرفی میراث ناملموس در کنار میراث ملموس استان را از جمله برنامه های این رویداد ملی ذکر کرد و افزود: در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری استان، معرفی چهره ها و شخصیت های برجسته کرمانشاه را نیز داریم که امسال از دکتر کزازی، دکتر گلزاری و پوران درخشنده فیلمساز برجسته کرمانشاهی نیز دعوت شده تا راهنمایان گردشگری با این افراد نیز بیشتر آشنا شوند.
وی مهمان خارجی این برنامه را نیز پروفسورهل کن من از کشور آلمان معرفی کرد و گفت: در این رویداد چهار روزه، ۲ روز اول به بازدید از مناطق مختلف استان اختصاص دارد و ۲ روز پایانی نیز نشست خبری با خبرنگاران و برگزاری پنل های تخصصی برگزار می شود.
به گفته او، از خبرنگاران رسانه های ملی هم برای پوشش این رویداد دعوت شده است.
وی متولی برگزاری این گردهمایی را بخش خصوصی یعنی انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه دانست و گفت: برگزاری این رویداد هزینه ای برای استان ندارد چرا که از شرکت کنندگان ورودی اخذ می شود.
وی از همکاری و هم افزایی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مرتبط با انجمن راهنمایان گردشگری در راستای برگزاری این رویداد مهم حوزه گردشگری قدردانی کرد و افزود: بی شک حضور راهنمایان گردشگری کشور در استان منجر به معرفی بهتر و بیشتر استان می شود.
دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری از راه اندازی پویش ‘بریم کرمانشاه برای کرمانشاه’ خبر داد و عنوان کرد: در این پویش جاذبه های گردشگری کرمانشاه معرفی می شود.
دادفرین تصریح کرد: یکی از اهداف این رویداد در استان کرمانشاه اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده برای ظرفیت های گردشگری این استان است.
او معبد آناهیتا، محوطه تاریخی بیستون، کتیبه آنوبا نی نی، قصرشیرین، سراب روانسر، پاوه، قوری قلعه و روستای شمشیر را از جمله مسیرهای بازدید میهمانان این همایش عنوان کرد.
استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
تنها اثر جهانی استان کرمانشاه کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون است.
کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.
براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در ۲۵۰ رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد ۱۰ هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
۳۰۳۳/۸۰۶۶ خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردهمایی سراسری


راهنمایان گردشگری


کرمانشاه