اخبار گردشگری

زیرساخت های گردشگری زیارتی در قم تامین شود

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری امرایی روز شنبه در آیین بهره برداری از ۱۵ طرح گردشگری به مناسبت دهه فجر در منطقه گردشگری سلامت الوند اظهار داشت: از طرح های گردشگری زیارتی که با مطالعه علمی صورت گرفته باشد درقم حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم به توسعه استان در حوزه گردشگری زیارتی کمک کنیم.
وی افزود: باید سرمایه گذاران را برای اجرای طرح های گردشگری جذب کنیم از این رو باید موانع موجود شناسایی و رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم تاکید کرد: استانداری از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد و برای تسهیل در روند سرمایه گذاری از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان این که مدیریت دانش محور در حوزه گردشگری باید صورت بگیرد گفت: برای ایجاد اشتغال و اقتصادزایی در استان باید مدیریت در همه حوزه ها صورت بگیرد.
وی افزود: توجه به موضوع سلامت در حوزه گردشگری مساله مهمی است که باید با طرح های پژوهشی بر روی آن کار کرد تا وضعیت گردشگری موجود ارتقا پیدا کند.

** مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز دراین مراسم با اشاره به بهره برداری از ۱۵ طرح گردشگری گفت: این تعداد طرح ها با ارزش بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۶۳ تن صورت گرفت.
عیسی رضایی ادامه داد: تعدادی طرح نیمه کاره گردشگری با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد در حال انجام است.
وی با اشاره به این که گردشگری زیارتی و سلامت در قم مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است گفت: سرمایه گذارانی در این حوزه هستند که نیاز به مساعدت و همکاری دستگاه های مختلف دارند ضمن این که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز با سیاست گذاری در این حوزه از آنها حمایت می کند.
وی خاطر نشان کرد: سالانه ۱۰ میلیون زائر داخلی و خارجی وارد استان قم می شود که این بهترین فرصت برای بهره مندی از حضور این گردشگران با ارائه خدمات است.
وی با اشاره به این که ۴۶۰ مورد تاسیسات گردشگری و اقامتی در قم وجود دارد گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۴ مجموعه احداث کرده ایم که باعث افزایش سه هزار و ۵۱۵ مورد تخت های پذیرایی و گردشگری به ارزش چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای سه هزار تن شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار تخت پذیرایی و اقامتی در قم پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
۱۵طرح گردشگری شامل هتل سه ستاره، ۲ واحدهتل آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، سفرخانه سنتی، ۶ مورددفتر خدمات مسافرتی، اقامت گاه بوم گردی و واحد پذیرایی می شود.
۸۱۳۸/ ۶۱۳۳/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار-مسلمی

انتهای پیام /*


اقتصاد


فجر۹۶


طرح گردشگری


قم