اخبار گردشگری

ایجاد تاسیسات زمستانی اولویت گردشگری استان اردبیل است

کریم حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقلیم کوهستانی و سردسیر اردبیل ظرفیت قابل توجهی را برای گردشگری زمستانی فراهم کرده است.
او گفت: ارتفاعات بالای سه هزار متر در مرکز و جنوب استان موجب شده این منطقه مستعد راه اندازی زیرساخت های گردشگری زمستانی باشد.
او راه اندازی این زیرساخت ها در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و سرعین را امکان پذیر دانست و اظهار کرد: قابلیت های متعدد طبیعی و اقلیمی می تواند زمینه ساز ایجاد تاسیسات گردشگری باشد.
حاجی زاده همچنین با تاکید بر اینکه شعار مطرح شده ‘زمستان بیدار در اردبیل’ با ایجاد تاسیسات محقق خواهد شد، گفت: با ایجاد زیرساخت ها توزیع زمانی و مکانی گردشگری را می توان عملی کرد.
او افزود: در کنار تقویت زیرساخت های گردشگری مناطق متناسب با استعداد هر منطقه، تاسیسات زمستانی باید رونق بگیرد و میراث فرهنگی برای تحقق این مهم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را دستور کار دارد.
وی تشریح کرد: از جمله راه اندازی تاسیسات گردشگری ورزشی، مجتمع های آبدرمانی و مراکز اقامتی مورد تاکید و حمایت است.
اردبیل یکی از استان های گردشگرپذیر کشور در فصول بهار و تابستان محسوب می شود ولی از ظرفیت های توریسم زمستانی استان بویژه منطقه کوهستانی سبلان غلفت شده است.
رشته کوه سبلان در غرب اردبیل به گفته کارشناسان یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های کوهنوردی و ورزش های زمستانی است اما تنها به بهره برداری سنتی و استفاده از ظرفیت های طبیعی در فصل تابستان محدود شده و در فصول سرد تقریبا بلااستفاده است در حالی که بهترین فصل بهره برداری از جاذبه های دامنه سبلان مانند آب های گرم معدنی فصل زمستان می باشد.
پیست اسکی آلوارس در شهر سرعین بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط ۲ و ۳ تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی وتوسعه گردشگری زمستانی باشد.
آب های گرم معدنی موجود در شهرستان های سرعین و مشگین شهر نیز در کنار برف می تواند بهترین قابلیت برای احیای گردشگری زمستانی در استان اردبیل باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


اردبیل