اخبار گردشگری

تکاپو برای استقبال از مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، تعطیلات نوروزی زمان مناسبی برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی بوده و این تعطیلات در آذربایجان شرقی با عجین گشتن و درآمیختن با رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی ارزشمند را برای مدیران این استان و متولیان بخش گردشگری فراهم کرده تا قابلیت های گردشگری، جاذبه های طبیعی، فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم این خطه از سرزمین ایران را به میهمانان خارجی و داخلی معرفی کنند.
بیشتر مسافران در تعطیلات نوروزی برنامه سفر خود را در قالب سه مرحله شامل آخرین روزهای اسفند تا پنجم فروردین، پنجم فروردین تا اواسط تعطیلات و اواسط تا پایان تعطیلات نوروزی تدارک می بینند و برنامه ریزی برای جذب آنان به استان و ارایه خدمات شایسته به میهمانان نوروزی باید در اولویت کارها و اقدام های متولیان امر قرار گیرد.
در این راستا کمیته های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با محوریت رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ تشکیل و عملکرد و برنامه های پیش روی کمیته ها را در راستای پیشبرد اهداف تسهیلاتی و ساماندهی خدماتی گردشگران نوروز ۹۷ تدوین کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایرنا، نظارت دقیق و منظم بر خدمات مجتمع های رفاهی و خدماتی بین راهی استان را در ایام نوروز از مهم ترین برنامه های کمیته خدمات حمل و نقل اعلام کرد و گفت: این کمیته در نظر دارد تا در نوروز ۹۷ با نظارت بر عملکرد مجتمع های خدماتی بین راهی جاده ای، سفری راحت را برای مسافران نوروزی فراهم کند.
منوچهر سلمانزاده افزود: از نخستین روزهای اسفند سال جاری بلیط های مسافرتی به مقصد تبریز آماده ارائه است.
وی اظهار کرد: در راستای رسیدگی و ساماندهی محورهای مواصلاتی استان تمهیدات لازم جهت لکه گیری، استاندارد جاده ای، خط کشی جاده ها و تجهیز مسیرها با تابلوها و علایم تعیین مسیر فراهم و در اولویت کاری این کمیته قرار گرفته است.
سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز گفت: ۴۳ پایگاه جاده ای هلال احمر به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی استان جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی مستقر خواهند شد.
مثنی حیاتی افزود: کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر استان نوروز امسال با افزایش تعداد پایگاه های جاده ای و چادرهای نوروزی در تلاش است تا سلامتی مسافران نوروزی را در جاده های استانی تامین و خدمات لازم را به آن ها ارائه دهد.
نماینده کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر نیز با اشاره به تشکیل جلسات کمیته امنیتی و انتظامی گفت: برای جشن جهانی نوروز ۹۷ که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می شود، تمهیدات امنیتی اتخاذ شده و برنامه های لازم در راستای روانسازی ترافیک ورودی بر اماکن تاریخی و تفریحی استان طرح ریزی شده و در نوروز ۹۷ اجرا می شود.
عیاری، حضور تعمیرگاه‌ها و خدمات خودرویی در شهر و جاده‌ها را از دستورات ابلاغ شده این کمیته به فعالان این بخش اعلام کرد و افزود: در راستای تسهیل خدمات جاده ای و ایجاد رفاه حال مسافران، تعمیرگاه ها و امداد خودروها در جاده ها به صورت مستمر حضور خواهند داشت.
وی یادآوری کرد: در این ایام شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات گردشگران و تخلفات در ارتباط با گردشگران در تبریز و شهرستان‌ها فعالیت می کند.
قاری زاده، رئیس کمیته ارزیابی و رسیدگی به شکایات ستاد نیز از نظارت کامل بر دستگاه های عضو ستاد خبر داد و گفت: در ایام نوروز عملکرد دستگاه های عضو توسط این کمیته ارزیابی و تحت نظارت کامل خواهد بود و عملکرد مجموعه ستاد مورد پایش قرار می گیرد.
رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار آذربایجان شرقی نیز گفت: ذخیره‌سازی گوشت قرمز، مرغ و ماهی به حد کافی انجام و ۷۰۰ تن سیب ذخیره و قرارداد ذخیره ۲ هزار و ۲۰۰ تن پرتقال بسته شده است و امید است با نظارت‌های مستمر مشکلی در این ایام پیش نیاید.
طاهر روحی، از راه اندازی سامانه رصد قیمت کالاهای اساسی در استان خبر داد و افزود: از نیمه بهمن سال جاری رصد قیمت ۷۹ قلم کالای اساسی برای تنظیم بازار آغاز شده است و به واسطه آن می توان شرایط بازار را تنظیم و متعادل کرد.
علی بابائی، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در نوروز امسال به علت همزمانی با رویداد تبریز ۲۰۱۸، فاکتورهای برخی اصناف و منوی رستوران ها به زبان انگلیسی چاپ خواهد شد و سال آینده به هیچ ‌وجه قیمت غذا در رستوران‌ها افزایش نخواهد یافت.
نماینده کمیته فرهنگی و مذهبی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: این کمیته در نوروز ۹۷ و به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در راستای معرفی بیشتر فرهنگ و آداب مردم آذربایجان برگزار می کند.
پیروزمنش، افزود: با توجه به استقبال گروه های فرهنگی و هنری مختلف جهت ارائه برنامه های متنوع در این ایام هم اکنون با کمبود سالن جهت رزرو اجرای برنامه ها مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا، کلان شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و ستادهای ملی و استانی در رابطه با این رویداد فرهنگی، گردشگری بین المللی تشکیل شده است.
گزارش از: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز ۹۷


خدمات سفر آذربایجان شرقی