اخبار گردشگری

نمایشگاه صنایع دستی شرق اصفهان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار ارزشمندی در رشته های مختلف صنایع دستی مانند گیوه دوزی رامشه، گیوه بافی محمدآباد، گلیم بافی حسین آباد، سفره بافی ورزنه، چشوک دوزی ورزنه، حوله بافی (حوله زیر سماور )، قالی بافی ، چشوک دوزی ، خورجین بافی، عروسک های سنتی وزیلوی احیا شده در حسن آباد به همت هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.
جعفر صالحی اظهار کرد: تنوع صنایع دستی در استان اصفهان به ویژه منطقه شرق اصفهان که محوری غنی از آثار تاریخی و فرهنگی است و دارای پیشینه ای کهن است به خوبی مشاهده می شود.
وی تاکید کرد: نکته قابل توجه در این نمایشگاه بخش احیا «عروسک های سنتی حسن آباد جرقویه» است که به شکل بسیار زیبایی بر اساس سنتهای قدیمی توسط «خانواده فاطمی» در شهر حسن آباد احیا شده که در آن آداب و رسوم و شیوه زندگی مردمان قدیم به نمایش در آمده است.
سرپرست معاونت صنایع دستی وهنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با قدردانی از هنرمندان این منطقه بدلیل همت در برپایی این نمایشگاه گفت: با عزمی که در بین مسئولان محلی، استانی و همچنین هنرمندان و هنردوستان این منطقه بوجود آمده، در آینده نه چندان دور شاهد بازگشت با شکوه صنایع دستی و هنرهای سنتی منطقه که کم رونق و یا فراموش شده اند، به چرخه اقتصادی کشور خواهیم بود.
این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در محل نقش خانه هنرهای سنتی واقع در میدان امام (ره) ، ابتدای بازار مسجد شیخ لطف الله آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.
منطقه شرق اصفهان با محوریت شهر ورزنه در کنار رودخانه زاینده رود و در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار دارد.
از مکان های گردشگری این منطقه می توان به تپه های ماسه ای ، تالاب گاوخونی و آثار معماری با ارزش تاریخی اشاره کرد.
۲۹۷ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که ۱۹۶ رشته آن مربوط به استان اصفهان است و بیش از ۱۸ هزار هنرمند در این بخش فعالیت دارند.
ت/۶۹۹۴/ ۶۰۲۲ خبرنگار:آرزو فلاح – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


اصفهان