اخبار گردشگری

دستگاه های اجرایی برنامه مشخصی برای ارتقای خدمات به مسافران نوروزی تدوین کنند

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، تصریح کرد: لازم است این برنامه با آسیب شناسی و بررسی مشکل ها و شناسی نقاط قوت و ضعف برنامه های سال گذشته تدوین و ارائه شود.
وی همچنین خواهان برنامه ریزی در جهت رفع نواقص سال های گذشته با توجه به نظرسنجی ها و آمار قبلی شد و گفت: لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی استفاده بیشتری شود.
مهر علیزاده اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید اتحادیه ها و اصناف فعال در بخش های مختلف را فراخوان کنند و اجرای برنامه های سفر نوروزی را به دست آنها بسپارند.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای مسائل بهداشتی، ارزاق، نان و نرخ اماکن مختلف مانند رستوران ها و هتل ها، افزود: این برنامه ریزی ها باید به گونه ای صورت گیرد تا زمینه رقابت بیشتر بین فعالان صنفی فراهم شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه افزایش امکانات اقامتی و رفاهی جهت مسافران مانند پارکینگ و کاهش ترافیک باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و طرح مشخصی برای آن ارائه شود، اظهار کرد: باید اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده ای از برنامه های نوروزی برای جذب گردشگر صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تلاش شود تا بخشی اعظمی از رزرواسیون اقامتگاه ها بصورت اینترنتی انجام شود.
مهر علیزاده همچنین پیشنهاد کرد که برنامه های ویژه نوروز در اصفهان مانند جشنواره غذا و بازی سنتی چوگان در میدان نقش جهان برگزار و ظرفیت منازل استیجاری برای اقامت مسافران در ایام نوروز بیشتر شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان نیز در این جلسه گفت: لازم است که از ظرفیت موزه دفاع مقدس اصفهان نیز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استفاده شود.
سردار مجتبی شیروانیان با اشاره به اینکه فاز نخست این موزه بصورت ویدئو کنفرانس به دستور رئیس جمهور همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می شود، افزود: بازدید از این موزه می تواند به عنوان یک برنامه در تورهای گردشگری نوروز امسال اصفهان وارد شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: سه منطقه حفاظت شده در استان شامل کلاه قاضی، کرکس و موته به عنوان جاذبه های طبیعی گردشگری در دستور کار ما قرار دارد و لازم است در برنامه های سفرهای نوروزی آینده وارد شود.
سید رحمان دانیالی افزود: تالاب گاوخونی که بخشی از آن احیا شده نیز می تواند به عنوان یک جاذبه طبیعی به جذب گردشگر کمک کند.
وی همچنین با بیان اینکه می توان بخشی از جاذبه های طبیعی را در اخیار بخش خصوصی قرار دهیم، خواهان توجه بیشتر به وضعیت ورودی ها و خروجی ها شهرها در ایام نوروز شد.
در نوروز ۹۶ حدود ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار مسافر حداقل یک شب در اماکن اقامتی استان اصفهان شامل هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت کردند.
میزان گردشگران نوروزی استان اصفهان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.
در این مدت افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و در ایام نوروز اماکن اقامتی دیگر نیز برای اسکان مسافران آماده سازی می شود.
ت/۳۰۱۱ خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


استاندار اصفهان


ستاد خدمات سفر