اخبار گردشگری

استاندار: از ظرفیت ایرنا برای معرفی همدان ۲۰۱۸ استفاده شود

محمدناصر نیکبخت عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای سیاستگذاری رویداد همدان ۲۰۱۸ افزود: انتصاب سیدضیاء هاشمی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فرصتی است که از ظرفیت های رسانه ای این سازمان بیشتر بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، ادامه داد: از ظرفیت همه رسانه ها برای معرفی همدان باید استفاده شود و از ظرفیت ایرنا با توجه به علاقه مدیرعامل جدید آن برای کمک به این استان، باید به خوبی استفاده کرد.
وی رسانه ها را قطب مهم و اثر گذار در رشد و توسعه همدان معرفی کرد و افزود: خبرنگاران و رسانه های استان به رویدادهای مهم همدان ۲۰۱۸ نگاه انتفاع ندارند اما باید رسانه ها را کمک کرد.
نیکبخت با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید مدیران را تخریب کنند و هدفشان باید کمک و همیاری در جهت پیشرفت باشد، افزود: ما می توانیم در جلسات رسانه ها را دعوت نکنیم و تصمیم ها را از طریق روابط عمومی اعلام کنیم اما به خاطر احترامی که برای قلم، رسانه ها و خبرنگاران قائل هستیم، از آنها دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: در جلسات از همه مدیران انتقاد می شود اما رسانه ها نباید این موضوع ها را تیتر اخبار خود کنند چرا که انتقاد سازنده ضرورت کار است اما تخریب کمکی به پیشبرد امور نمی کند.
نیکبخت بیان کرد: اگر در جلسات بر تلاش بیشتر تاکید می شود، دلیل بر نادیده گرفتن خدمات نیست؛ بلکه رویدادی همچون همدان ۲۰۱۸ کار بسیار بزرگی است و باید تلاش مضاعف داشت.
وی ادامه داد: رسانه های همدان بر میراث فرهنگی، تاریخ و گردشگری حساس هستند و در ارتباط با هر چه که شان همدان باشد، از جان و دل مایه می گذارند.
وی تاکید کرد: رسانه ها اگر نقطه ضعفی می بینند اول با مدیران مطرح کنند و اگر مشکل حل نشد، آن را رسانه ای کنند و در این مسیر از تخریب اجتناب کنند؛ چراکه مردم تخریب را بها نمی دهند و بهتر است مدیران دلگرم باشند و کار را آبرومندانه انجام دهند.

*** اعتبارات همدان۲۰۱۸ پیگیری شود
استاندار همدان با اشاره به اینکه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ به پیشنهاد دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس یکصد میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است، افزود: برای استان همدان اعتباری در نظر گرفته نشده است که در این راستا مکاتباتی برای تخصیص بودجه و تسریع در این بخش انجام شد.
نیکبخت با تاکید بر اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری کند، افزود: همدان در سالجاری میلادی میزبان دو رویداد بزرگ بین المللی گردشگری شامل میزبانی وزیران گردشگری کشورهای آسیایی و …. است و باید اعتبار مناسبی برای اجرای آن تخصیص یابد.
وی ادامه داد: این دو رویداد بزرگ باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود و شهرداری در جهت زیباسازی و بهسازی اقدام کند تا همدان در خور برگزاری این مناسبات بزرگ بین المللی آماده باشد.
وی با بیان اینکه زمان کمی تا برگزاری رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ باقیمانده است، نسبت به آغاز نشدن تبلیغات محیطی انتقاد کرد.
نیکبخت با طرح این سوال که چرا تاکنون تبلیغات این رویداد فراملی آغاز نشده است و هنوز تبلیغی به چشم نمی خورد؟ تاکید کرد: تبلیغات این رویداد بزرگ باید داخل و خارج از استان انجام شود و همه باید بدانند که همدان میزبان رویداد اجلاس گردشگری است.

*** استفاده از همدان۲۰۱۸ برای معرفی همدان
وی با بیان اینکه همدان آمادگی میزبانی مناسبات بزرگ بین المللی را دارد، افزود: از کنار هیچ رویدادی برای معرفی استان همدان نباید به راحتی عبور کرد و شهرداری میزبانی همایش شهرداران آسیایی را برای سال ۲۰۱۹ میلادی بپذیرد.
نیکبخت گفت: بیش از تبلیغات داخل استان، تبلیغات ملی و فراملی لازم داریم، چراکه باید جاذبه و انگیزه برای گردشگر داخل و خارجی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه همدان ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد و همه گردشگران باید با ظرفیت های این خطه آشنا شوند، افزود: گردشگرانی که از سرتاسر جهان به تهران سفر می کنند به طور یقین از برج میلاد بازدید دارند و این در حالی است که بیشتر شهرها در برج میلاد نماد شهر خود را به نمایش گذاشته اند اما جای همدان در این مکان خالی است.
وی تاکید کرد: شهرداری همدان در برج میلاد تهران که گردشگران بسیاری دارد، این استان را تبلیغ و معرفی کند و نمادهای همدان را به نمایش بگذارد.

*** همدان ۲۰۱۸ فرصتی برای جذب سرمایه گذار خارجی
استاندار همدان با بیان اینکه همدان میزبانی ۲ اجلاس بزرگ گردشگری را در سال ۲۰۱۸ برعهده گرفته است، افزود: اگر این دو اجلاس برگزار شود و حداقل یک یا دو کشور آمادگی برای سرمایه گذاری در همدان نداشته باشند، موفق عمل نکرده ایم.
نیکبخت افزود: جذب سرمایه گذار خارجی در این اجلاس ها بسیار مهم است و باید از مشاوران اقتصادی و گردشگری برای جذب سرمایه گذارها استفاده کرد تا برنامه های خوبی تدوین شود.
وی در ادامه با انتقاد از تخریب سه ساختمان قدیمی در محله کبابیان همدان، گفت: در جلسه خاصی این موضوع را پیگیری می کنم، اما شهردار منطقه یک باید قبل از اقدام به تخریب این ساختمان ها، با دیگر مسئولان نامه نگاری می کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: هنوز در خصوص علت تخریب این ساختمان ها توجیه نشده ام و شهردار همدان باید نسبت به تغییر شهردار منطقه یک اقدام کند.
نیکبخت ادامه داد: عده ای علت تخریب ساختمان های یاد شده را احتمال ریزش و بروز خسارات مالی و جانی عنوان کرده اند، اما اگر خطری مردم را تهدید می کرد، شهرداری باید اعلام می کرد تا تصمیم گیری می شد و شهردار منطقه در این زمینه اشتباه عمل کرده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود
۲۰۸۷/۷۵۲۳/۲۰۹۰
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


همدان۲۰۱۸


گردشگری


استاندار همدان