اخبار گردشگری

سومین حضور پیاپی ایران در نمایشگاه گردشگری وین، پررونق تر از گذشته

نمایشگاه بین المللی گردشگری وین از روز پنجشنبه گذشته (۲۱ دی/ ۱۱ ژانویه) آغاز شده و امروز (یکشنبه) به پایان میرسد. در این نمایشگاه بیش از ۸۰۰ شرکت کننده از حدود ۷۰ کشور جهان حضور دارند و جاذبه های گردشگری و تفریحی کشورهای خود را معرفی میکنند. عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در روز اول این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه ایران با رئیس نمایشگاه وین نیز دیدار و گفت وگو کرد.
نمایندگان شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه وین، جمعه شب گذشته در جلسه مشترکی با چند شرکت گردشگری اتریشی در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کردند. به گفته مولایی ، کمیسیون مشترک ایران و اتریش که بین وزارت صنعت ایران و وزارت اقتصاد اتریش برگزار می شود و شش کارگروه در حوزه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و تجاری دارد ، نقشه راهی را برای پنج سال آینده ترسیم کرده و کارگروهها هم بسیار فعال هستند.
‘عبادرضا اسلامی’ مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و رئیس هیات ایرانی حاضر در نمایشگاه وین ، در این جلسه خاطرنشان کرد: علاقمند هستیم که کشورمان را در حوزه سفر و تعطیلات از باب بوم گردی بیشتر معرفی کنیم و ظرفیتها و توانمندیهایی که بخصوص میتواند برای اروپاییها بسیار جذاب باشد را بیشتر معرفی کنیم.
وی افزود: از طرف دیگر اتریش به عنوان یک بازار جدیدتر برای ما جذاب است پیشینه تاریخی مشترک داریم اما معمولا سفر آلمانی زبانها به ایران را بیشتر از کشور آلمان داشته ایم ولی الان تمایل داریم که این بستر بصورت مستقیم فراهم شود و الان به همت دو کشور پروازهای مستقیم بین دو کشور هم برقرار شده است.
در این جلسه نمایندگان شرکتهای ایرانی و اتریش به تبادل تجربیات خود ضمن آشنایی بیشتر به تبادل تجربیات و بررسی راهکارهای توسعه همکاریها در بخش گردشگری پرداختند.
** حضوری قویتر با هدف جذب بیشتر گردشگر از اتریش
مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی شنبه (دیروز) در غرفه ایران در نمایشگاه وین به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه امسال وین سیزدهمین دوره این نمایشگاه است و ایران برای سومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده و امسال با ۱۰ شرکت کننده از فعالان و تور اپراتورهای ایرانی حضور دارد. شرکت کنندگان ایرانی حدود ۷۵ درصد، شرکت کنندگان سالهای قبل هستند و علاقه نشان داده اند که سالهای بعد هم حاضر باشند. علاقمند هستیم که بازار وین را بیشتر بررسی کنیم و مشتریان بیشتری برای گردشگری در ایران جذب کنیم . به گفته اسلامی، اولین حضور ایران در سال ۲۰۱۶ با حضور پنج اپراتور در فضایی ۴۰ متری بود اما امسال ۱۰۵ متر فضا به ایران اختصاص داده شده و ۱۰ اپراتور نیز شرکت کرده اند.
اسلامی افزود: با توجه به اینکه محور نمایشگاه وین ، بستر تعطیلات و تفریح بوده است ، غالب شرکت کنندگان ایرانی در حوزه طبیعت گری ورود کرده اند و اطلاعات در اختیار مشتریان قرار می دهند. این دوره از شرکت ایران ایر نیز دعوت کردیم در کنار تور اپراتورها به ارائه خدمات بپردازد.
وی ادامه داد: سالی که پیش رو داریم سال ‘تبریز ۲۰۱۸’ است که از طرف شورای کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی نامگذاری شده است و علاقه مندیم این شهر جهانی را بیشتر معرفی کنیم و از علاقمندان آلمانی زبان دعوت کنیم که به ایران و شهر تبریز سفر کنند و همچنین سعی کردیم از محصولات صنایع دستی که با فرهنگ ایران و خرده فرهنگها عجین شده است نمادسازی کنیم و در نمایشگاه نمونه هایی از صنایع دستی حضور داشته باشد.
** پیشنهاد حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در سال آینده
به گفته اسلامی، در ملاقات روز جمعه وی با رئیس نمایشگاه وین در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران ، ایشان علاقمند بود و پیشنهاد داد که سال آینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان افتخاری و ویژه در نمایشگاه وین حضور داشته باشد. سال ۲۰۱۸ روسیه مهمان ویژه است و سال ۲۰۱۹ به پیشنهاد رئیس نمایشگاه ایران خواهد بود. ما از این پیشنهاد استقبال کردیم و قرار شده است که دو طرف در ماههای آینده در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهند و انتظارات خود را بیان کنند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.
وی اضافه کرد: میزبان نمایشگاه بسترها و زیرساختهای تبلیغاتی رسانه ای و محیطی خوبی را برای مهمان ویژه فراهم میکند و امکان اینکه از فضای بیشتری برخوردار شویم و تعداد شرکت کننده های بیشتری داشته باشیم فراهم میشود. بهره مندی از سالنهای جنبی برای گفت وگوهای B toB و مستقیم فراهم میشود و همچنین مزایای دیگری نیز خواهد داشت.
اسلامی تاکید کرد: نگاهی که سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در وین به صنعت گردشگری دارد و مساعدتهایی که در این زمینه دارد بسیار کمک کننده است و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری علاقمند است که این حضور را در برنامه های بلندمدت تداوم ببخشد. وی خاطرنشان کرد: اصرار ما بر بلندمدت برنامه ها است و در دیدار با رئیس نمایشگاه پیشنهاد تنظیم و امضای تفاهمنامه ۵ ساله را مطرح کردیم. در صورتی که سال آینده مهمان ویژه نمایشگاه باشیم ، فضای اختصاص یافته به ایران در نمایشگاه قطعا دو برابر فضای فعلی خواهد و صاحبنظران اصلی نیز حاضر خواهند شد و برنامه های خاصی همانند شب ایرانی برگزار خواهد شد.
** لزوم استفاده از ظرفیتهای بالقوه کشور در زمینه گردشگری
حسن انصاری مدیر عامل شرکت هلدینگ گردشگری ‘مارکوپولو’ نیز با اشاره به حضور حدود ۲ هزار پزشک ایرانی در اتریش گفت: هر کدام از این پزشکها با صدها خانواده در ارتباط است و میتوانند سفیر فرهنگی ما باشند. دعوت از ایرانیان شناخته شده موجب جذب حامیان آنان نیز می شود و این یکی از پتانسیلها است که ما استفاده نمیکنیم و با سفر گردشگران از کشورهای اتریش و آلمان به عنوان کشورهای آلمانی زبان تاثیر زیادی در اتحادیه اروپا نیز خواهد داشت و میتواند پیام آور توسعه گردشگری ما باشد.
وی خاطرنشان کرد که رسانه ها نیز میتوانند نقش بیشتری در این زمینه داشته باشند و با استفاده از عکسهای مقامات در کنار نمادهای تاریخی و جاذبه های گردشگری ایران موجب آشنایی بیشتر جهانیان شوند.
** توسعه گام به گام صنعت گردشگری
انصاری خاطرنشان کرد یکی از روشهای توسعه گردشگری در دنیا توسعه گام به گام است کاری که هندی ها انجام میدهند و همزمان با رشد گردشگری سالانه زیرساخت ایجاد میکنند ؛ کشور ما نیز کشور پهناوری با یک میلیون اثر تاریخی است و باید گام به گام با آمدن گردشگر نسبت به توسعه این صنعت اقدام کنیم.
اروپام**۱۰۷۸**۱۴۷۹
خبرنگار: بابک جعفری

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه گردشگری


وین


ایران