اخبار گردشگری

سفیر ایران:سفر گردشگران اسپانیایی به ایران، نشانه ناکامی ایران هراسی است

فدایی فرد امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مادرید با اشاره به حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری موسوم به ‘فیتور’ که بین ۲۷ آذر تا اول دی در مادرید برگزار می شود، افزود: «علی‌ اصغر مونسان» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بِدین مناسبت به اسپانیا سفر می کند و ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فیتور و بازدید از دستاوردهای سایر شرکت کنندگان، با مقامات اسپانیایی و برخی از همتایانشان از دیگر کشورها در مورد راه های گسترش همکاری ها در زمینه صنعت گردشگری شامل مبادله گردشگر، احداث هتل و اقامتگاه های تفریحی و گردشگری و سایر حوزه های فرهنگی و میراثی گفتگو می نماید.
سفیر ایران گفت که دیدار با اتحادیه هتل داران و توراپراتورهای اسپانیایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای رئیس سازمان میراث فرهنگی است.
به گفته فدایی فرد، غرفه ایران هر ساله از پربازدید کننده ترین غرفه ها برای بازدیدکنندگان و فعالان صنعت گردشگری است و شرکت کنندگان ایرانی آخرین پیشرفت ها و نوآوری ها همراه با ظرفیت های همکاری را با طرف های خارجی مبادله می کنند و امسال نیز با همت سازمان میراث فرهنگی و همچنین کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ۲۳ شرکت گردشگری ایرانی در فضا و محلی مناسب از نمایشگاه مادرید حضوری نمایان دارند.
وی با اشاره به نقش روزافزون گردشگری در اقتصاد جهانی و رشد اقتصادی کشورها و جایگاه بی بدیل آن در تقویت شناخت و دوستی بین ملت ها، اسپانیا را کشوری دارای تجارب فراوان و ظرفیت و توان بسیار بالا برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف صنعت گردشگری و نمایشگاه فیتور را به عنوان فرصتی استثنائی برای ارتباط با دست اندرکاران بخش گردشگری جهان اعم از سرمایه گذاران و هتل داران و شرکت های تورگردان دانست.
فدایی فرد افزود جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد با سرمایه گذاری در بخش هتل سازی و گردشگری زمینه را برای جذب سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا سال ۲۰۲۵ فراهم کند که فرصتی عظیم برای حضور شرکت های اسپانیایی در بازار ایران به عنوان کشوری با مزایای فراوان برای سرمایه گذاری و با آینده ای بسیار روشن بویژه برای بخش گردشگری به شمار می رود.
وی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری با تاریخی هفت هزار ساله دارای بیش از یک میلیون اثر تاریخی است و یکی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری فرهنگی در دنیاست و مسلما ظرفیت تبدیل بخش گردشگری به یکی از ارکان مهم تولید ثروت و اشتغال در کشور را دارد، همانگونه که در اسپانیا ۱۵ درصد اشتغال و بیش از ۱۳ درصد درآمد کشور را به خود اختصاص داده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند فزاینده تبادل گردشگر بین ایران و اسپانیا و دو برابر شدن سفر گردشگران اسپانیا به ایران به خصوص بعد از تسهیلات صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین تهران و بارسلون، ابراز رضایت و خشنودی گردشگران اسپانیایی پس از سفر به ایران را یکی از مهمترین نتایج تبادل گردشگر بین دو کشور و ناکامی هجمه های ایران هراسی دانست و ابراز امیدواری کرد پرواز مستقیم به مادرید هم راه اندازی شود و در خدمت تسهیل سفر گردشگران دو کشور قرار گیرد.
نمایشگاه فیتور مادرید به عنوان یکی از نمایشگاه های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان طی در مساحتی به وسعت بیش از ۶۵ هزار متر مکعب و با حضور ۱۰ هزار شرکت از بیش از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می شود و برآورد می شود حدود ۲۴۵ هزار نفر از جمله ۱۳۴هزار نفر از متخصصان بخش گردشگری از آن بازدید می کنند.
اسپانیا با جذب ۸۲ میلیون گردشگر خارجی و کسب ۸۷ میلیارد یورو درآمد ارزی در سال ۲۰۱۷ بهترین رکورد تاریخ خود را کسب کرده و با پشت سرگذاشتن آمریکا از نظر میزان جذب گردشگر و درآمد ارزی، برای اولین بار به مقام دوم جهانی دست یافته است.
اروپام *۳*۴۹۱**۱۴۷۹

انتهای پیام /*


کلیات


فیتور


اسپانیا


گردشگری