اخبار گردشگری

عید امسال از ۲۰ خانه بوم گردی زنجان بهره برداری می شود

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با مشارکت بخش خصوصی در همین مدت نخستین خانه بوم گردی شهر زنجان خریداری شده و در حال مرمت است، تا عید امسال افتتاح شود.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: اجرای طرح خانه های بوم گردی از یکسال پیش آغاز شده و زنجان کمی از این برنامه عقب بود، با بهره برداری از این تعداد خانه بوم گردی به وضعیت قابل قبولی در این طرح خواهیم رسید.
رحمتی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این خانه ها آشنایی گردشگران با پروسه زندگی بومی مردم همان منطقه است و فقط اقامت شبانه گردشگران مد نظر نیست.
وی با اشاره به جلسه خود با فرماندار ایجرود در رابطه با موضوع گردشگری این شهرستان، تصریح کرد: نتیجه این جلسه معرفی بهره بردار برای راه اندازی حمام تاریخی مود در این شهر و حمایت از راه اندازی ۲ خانه بوم گردی در ایجرود است.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با تشریح شرایط ویژه شهرستان سلطانیه تاکید کرد: زیر تمام عرصه های تاریخی سلطانیه که بیشتر در تملک اشخاص است، آثار تاریخی وجود دارد و مشکل اصلی دولت با مردم در این زمینه است.
رحمتی افزود: طرح ویژه سلطانیه در دست تدوین است و خیلی از مشکلاتی که در این جلسه یا توسط مردم مطرح می شود به تفصیل آمده و برای آن راهکارهایی در حال پیش بینی است.
وی با انتقاد از ساخت مسکن مهر در عرصه تاریخی مسجد جمعه، گفت: آیا نمی شد مسکن مهر را در جای دیگری ساخت و نظم تاریخی آن منطقه را به هم نریخت؟
به گزارش ایرنا، برای احداث واحد بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات ۱۵ میلیون تومان با سود چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ماهه و علاوه بر آن تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی هم با سود چهار درصد ۱۲ ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می شود.
این تسهیلات بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری پرداخت می شود.
علاوه بر آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیز وام ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان احداث خانه های بوم گردی در روستاها پرداخت می کند.
این اقدام مهم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری احداث کنند خواهد بود.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار: رویا رفیعی

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه های بوم گردی


عرصه های تاریخی


سلطانیه