اخبار گردشگری

راه اندازی ۸۱۴۵ تخت اقامتی در قم تا سال ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، عیسی رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: تعداد طرح های گردشگری در حال ساخت استان با پیشرفت فیزیکی میانگین ۴۴ درصد شامل ۲۷ هتل و هتل آپارتمان، ۲۱ مجتمع گردشگری و ۲ منطقه نمونه گردشگری است.
وی میزان سرمایه گذاری برای این تعداد طرح را ۲۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال با اشتغال ثابت و پایدار هفت هزار و ۶۰۲ تن ذکر کرد و افزود: در حال حاضر تعداد تخت های مراکز اقامتی استان ۱۱ هزار تخت است که سه هزار و ۶۱ تخت معادل ۲۸ درصد کل تخت ها بین سال های ۹۲ تا ۹۵ اضافه شده است.
رضایی با اشاره به ساخت پنج هتل پنج ستاره در قم، گفت: ۲ مورد از این طرح ها در مجموع دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و سه طرح باقی مانده نیز در مرحله اخذ مجوز و پروانه ساخت از شهرداری می باشد که بزودی احداث آنها آغاز می شود.
وی افزود: سال گذشته ۸۳ طرح گردشگری قم به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی، که تعدادی از آنها موفق به اخذ تسهیلات خود شدند.

** رئیس سازمان برنامه و بودجه قم نیز با ارایه گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی طی ۲ سال گذشته افزود: در سال ۹۵ به دستور استاندار ۴۲ طرح اجرایی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در حال حاضر برخی از آنها مانند گاز رسانی به روستاها پیشرفت خوبی داشته و درحال پیگیری است.
سید حسن رضوی تعداد طرح های ابلاغ شده امسال به دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با اقتصاد مقاومتی را ۴۸ طرح برشمرد و گفت: در راستای موضوع واگذاری طرح ها و استفاده از ظرفیت های قانونی که دستگاه ها داشتند، اقدام های موثری انجام، و تاکنون ۱۲۸ طرح واگذار شده است.
وی با اشاره به شناسایی ۲۲ طرح رونق تولید در سال ۹۶ افزود: در سال گذشته از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرحی که کارسازی شده بود، حدود ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به نتیجه رسید.
رضوی با اشاره به راه اندازی طرح های بزرگ در استان، یادآور شد: در بخش کشاورزی اقدام های مناسبی در جهت استفاده از آبیاری تحت فشار و تغییر الگوی کشت باغ های مثمر بویژه پسته اتفاق افتاده که اعداد و ارقام آن نسبت به گذشته جهش دار و معنادار بوده است و با توجه به سیاست های دولت و همچنین محدودیت های آبی این طرح ها همچنان نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز در این جلسه تعداد بیمه شدگان اجباری این استان در سال ۹۵ را ۱۱۵ هزار و ۶۹۸ تن برشمرد و گفت: در سال جاری این تعداد با سه هزار و ۲۹۸ تن افزایش، به ۱۱۸ هزار و ۹۹۶ تن رسید.
مصطفی کاویانی با اشاره به آیین نامه اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ کشور مبنی بر مردمی شدن اقتصاد و حداکثرسازی مشارکت اقتصادی و بهره گیری موثر از ظرفیت های عظیم جمعیت فعال کشور بویژه جوانان، زنان و دانش آموختگان دانشگاهی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده برای این هدف در استان، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیارد ریال در طرح های مختلف از جمله گردشگری هزینه شده است.
وی با اشاره به ثبت نام ۱۳۸ واحد پذیرنده در طرح کارورزی استان قم، تعداد کارورزهای شرکت کننده را ۲ هزار و ۷۶۵ تن ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۴۱۶ تن واجد کلیه شرایط بودند.
کاویانی، کل اعتبارات امسال مشاغل خانگی استان را ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ جذب شده است.
وی اضافه کرد: ۲۵۰ طرح مشاغل خانگی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
کاویانی رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به سیر کاهشی نرخ بیکاری در قم افزود: بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری قم در بهار سال ۹۵ ، ۱۱٫۲درصد بوده که در مدت مشابه سال ۹۶ به ۱۰٫۹ درصد تنزل یافته و همچنین نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال ۹۵ ، ۱۱٫۴ درصد و در تابستان سال ۹۶ به ۱۰٫۲ درصد رسیده است.
۷۴۰۳/ ۱۱۷۵ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


قم


تخت های اقامتی