اخبار گردشگری

رییس هیات تجاری ترکیه: می توانیم هتلی مثل هتل عباسی در اصفهان بسازیم

به گزارش ایرنا، ‘علی فاروق ایلدریم’ روز سه شنبه در دیدار با شهردار اصفهان افزود: خواهان فراهم کردن شرایطی از سوی شهرداری اصفهان برای در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت هتل در این شهر هستیم.
وی که همراه با شماری از تجار و متخصصان علوم مختلف فنی و مهندسی و فناوری های نوین کشورش به اصفهان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: هیات ترکیه ای حاضر در اصفهان بسیار مشتاق به سرمایه گذاری در این شهر است، ما سالهاست در کشورهای عربی در زمینه هتل سازی، ساختمان سازی و مواد غذایی سرمایه گذاری کرده ایم و بشدت نیز خواهان سرمایه گذاری در کشور ایران هستیم.
رییس هیات تجاری کشور ترکیه ادامه داد: پیش بینی شمار ورود گردشگر به ترکیه در سال ۲۰۱۸ بالای ۴۰ میلیون نفر است و وزارت توریسم این کشور نیز ۷۵۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه این امر اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در ترکیه دوستداران اهل بیت بسیار زیاد هستند، افزود: زیارت امام رضا (ع) برای بسیاری از مردم ترکیه امری بسیار مقدس محسوب می شود و مواردی از توریسم مذهبی نیز می تواند مورد توجه دو کشور قرار بگیرد.
ایلدریم تاکید کرد: وجود متخصصان فناوری های نانو در حوزه تولید انرژی، مهندسان صنایع دفاعی، هتل سازی و متخصصان در حوزه ساخت و ساز در هیات تجاری ما می تواند زمینه های همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان را فراهم کند.
وی گفت: با تشکیل هیاتی دوسویه می توانیم زمینه های برای همکاری را مورد بررسی قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، مسئولان کشور جمهوری اسلامی نیز همواره در باره افزایش ارتباطات با کشور ترکیه تاکید کرده اند، در همین پیوند اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مهر امسال در دیدار با ‘رجب طیب اردوغان’ رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد، گفت: هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه ریزی های گسترده تهران – آنکارا، بزودی محقق می شود.
چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان پس از تصدی دولت تدبیر و امید به حرکت درآمده و در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز ۱۴۰۴ نظام بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان تاکید شده است.
در حال حاضر ۳۳۰ طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که ۸۹ طرح آن مربوط به ساخت هتل است.
تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال ۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۵۵ باب افزایش یافته است و بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا پایان امسال نیز ۵۳ واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان ۲۰ هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و برخورداری از جاذبه های طبیعی، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس یکی از هتل‌های بزرگ ایران و شهر اصفهان است بدلیل معماری آن، که از معماری دوران صفوی الگو گرفته و نیز واقع شدن آن در میان بافت تاریخی اصفهان، دارای اهمیت فراوان است.
سی‌.ان.‌ان آمریکا در گزارشی در مارس ۲۰۱۷ هتل عباسی را به عنوان زیباترین هتل خاورمیانه معرفی کرد.
ت / ۶۰۲۰ /۶۰۲۷** خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ترکیه


اصفهان