اخبار گردشگری

ایجاد شهر فرودگاهی با هدف جذب بیش از ۲۰ میلیون گردشگر در جزیره قشم

به گزارش ایرنا، علی یَدغار روز دوشنبه در حاشیه نشست با شرکت های خارجی برای ساخت شهر فرودگاهی در قشم افزود: در سه دهه آینده گردشگری یکی از صنایع اصلی کسب درآمدهای ارزی کشورها خواهد بود و سازمان منطقه آزاد در تلاش است بر اساس ظرفیت های صنعت گردشگری در قشم سالانه ۱۲ میلیون گردشگر داخلی و ۸ میلیون گردشگر خارجی را به این جزیره جذب کند.
وی ادامه داد: در همین راستا امروز در نشست با مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه، مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم و نمایندگان شرکت اِویک (Avic) از کشور چین با هدف بررسی چگونگی نحوه نهایی شدن ساخت شهر فرودگاهی در این جزیره بررسی شد.
یدقار تصریح کرد: در این نشست نمایندگان شرکت اِویک تمام مراحل ساخت شهر فرودگاهی را با توجه به تامین منابع مالی و بیمه ای آن، براساس مرحله های تعریف شده برای مسئولان منطقه آزاد قشم تشریح کردند.
وی افزود: طی یک سال گذشته مدارک ارائه شده توسط شرکت چینی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به گام های مهمی که شرکت مزبور برای اجرای این طرح برداشته است، پیش بینی می شود از بین سه شرکت خارجی که طرح های خود را به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کردند، شرکت مزبور برای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم انتخاب شود.
به گفته عضو منتخب هایت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت اِویک چین ضمن تامین امکانات مالی، زیرساختی و فنی، طرح توسعه فرودگاهی قشم را در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت ۲۰ ساله با هدف ارائه سرویس دهی، کارگو، پشتیبانی و سوخت رسانی به هواپیماها و سایر خدمات قابل ارائه برای رقابت با فرودگاه های منطقه خاورمیانه، به عهده می گیرد.
وی اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهر فرودگاهی قشم، این فرودگاه ضمن افزایش جذب گردشگران می تواند در بخش های مختلف از جمله در سوخت رسانی، چک کردن، تعمیرات و نگهداری هواپیماها نیز نقش آفرینی کند.
یدقار در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان شرکت اویک مراحل رسیدن به یک جمع بندی نهایی را طی سه روز کار فنی با کارشناسان حوزه فرودگاهی در سازمان منطقه آزاد قشم بررسی می کنند و در نهایت تا یک ماه آینده نتیجه اجرای این طرح به طور رسمی اعلام می شود.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
در جزیره قشم بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی از قبیل تپه، دخمه، بقایای کنار ساحل مانند غار، بندر و سازه های آبی مانند سد و غیر آن شناسایی شده که تا کنون ۳۰ اثر از آن به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰
انتشار: حسین آزادمنجیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهر فرودگاهی


گردشگری


قشم