اخبار گردشگری

گردشگری زمستانی در اردبیل احیا می شود

کریم حاجی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان قابلیت و جاذبه های گردشگری زمستانی زیادی دارد و انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی در معرفی پتانسیل های گردشگری ، این اداره کل را یاری کنند.
وی برگزاری جشنواره زمستانی سرعین از ۱۸ اسفند به مدت یک ماه ، مسابقات اسکی، جشنواره آدم برفی، بازی های بومی محلی، شعر و موسیقی و دعوت از هنرمندان کشوری را از برنامه های پیش بینی شده برای این منظور ذکر کرد.
او اظهار کرد: برنامه های ورزشی فرصت مطلوبی برای معرفی جاذبه های زمستان اردبیل است و اسکی یکی از ورزش های مهیج و پرطرفدار است که می تواند بخشی از جاذبه های استان را معرفی کند.
وی افزود: در بیدارسازی زمستان اردبیل اداره کل ورزش و جوانان استان می تواند بیشترین همکاری را کرده و رویدادهای ورزشی مرتبط با کوه و برف را با هدف معرفی گردشگری زمستانی معرفی کند.
او همچنین به حضور اردبیل در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ، هتلداری و صنایع وابسته در تهران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از سه تا ۶ بهمن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.
او تشریح کرد: این نمایشگاه فرصت مطلوبی برای معرفی قابلیت های گردشگری استان اردبیل خواهد بود و در نظر داریم با برگزاری برنامه های متنوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و قابلیت های گردشگری استان را معرفی کنیم.
وی همچنین در زمینه ثبت جهانی کوه سبلان خواستار مساعدت استان در تامین مالی مطالعات اجرای این طرح شد.
حاجی زاده با بیان اینکه مطالعات ثبت جهانی نیاز به هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد اضافه کرد: ثبت جهانی کوه سبلان فرصت حفاظت ویژه از کوه سبلان که یکی از کوه های مقدس کشور است، را فراهم خواهد کرد.
او گفت: ثبت جهانی خود تبلیغ یک اثر محسوب می شود و این اقدام می تواند صعودهای حرفه ای به کوه سبلان در سطح بین المللی را تبلیغ و معرفی کند.
رشته کوه سبلان در غرب اردبیل به گفته کارشناسان یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های کوهنوردی و ورزش های زمستانی است اما تنها به بهره برداری سنتی و استفاده از ظرفیت های طبیعی در فصل تابستان محدود شده و در فصول سرد تقریبا بلااستفاده است در حالی که بهترین فصل بهره برداری از جاذبه های دامنه سبلان مانند آب های گرم معدنی فصل زمستان می باشد.
پیست اسکی آلوارس در شهر سرعین بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط ۲ و ۳ تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی وتوسعه گردشگری زمستانی باشد.
آب های گرم معدنی موجود در شهرستان های سرعین و مشگین شهر نیز در کنار برف می تواند بهترین قابلیت برای احیای گردشگری زمستانی در استان اردبیل باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


ورزش


زمستانی


حاجی زاده


اردبیل