اخبار گردشگری

اقامتگاههای بوم گردی در سلطانیه با هدف جذب گردشگر گسترش می یابد

توحید سلیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:افزایش تورهای گردشگری از برنامه های مهم فرمانداری سلطانیه بشمار می رود و در این میان همکاری مردم نقش بسزایی در تحقق و برنامه ها دارد و بر این اساس هم اکنون یک واحد بوم گردی آماده بهره برداری است و ایجاد یک واحد دیگر نیز در روستای ویر واقع در اثر تاریخی داش کسن در حال امضای قرار دارد و چهار واحد بوم گردی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی احداث هتل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان و اظهار کرد: طبق ارزیابی انجام گرفته این شهرستان ظرفیت ایجاد و ساخت چهار هتل را دارد که هم اکنون ساخت ۲ هتل در دستور کار قرار گرفته و همراهی و مشارکت سرمایه گذاران در تحقق برنامه های این حوزه نقش تعیین کننده ای دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبار ۲۸۵ میلیار تومانی تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ان با نرخ سود ۶ درصدی، یکسال تنفس و مدت زمانی نیز برای باز پرداخت در نظر گرفته شده است .
وی یادآوری کرد: از مجموع اعتبارات یاد شده در این شهرستان نیز چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته و تحقق ان تحولاتی را بوجود می آورد.
سلیمی افزود: توسعه گردشگری در شهرستان سلطانیه به رونق اقتصادی این استان منجر می شود و در این ارتباط برنامه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته که گسترش بوم گردی از جمله ان بشمار می رود.
سرپرست فرمانداری سلطانیه ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در طی سال ۹۲ ، ۹۰۰ نفر از جاذیه ها و آثار تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در سال به رقم ۶ هزار نفر رسید که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.
سلیمی خاطرنشان کرد: این شهرسنان قابلیت و تبدیل شده به قطب گردشگری این استان را دارد و ایجاد زیر ساخت ها و اعطای تسهیلات به رونق و شکوفایی این بخش منجر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


بوم گردی


سلطانیه


گردشگران خارجی