اخبار گردشگری

گردشگری ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در استان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود : در شرایط کنونی ایجاد اشتغال اصلی ترین دغدغه دولت است وباید با استفاده از ظرفیت بالقوه بویژه در بخش گردشگری استان برای رفع معضل بیکاری تلاش شود.
استانداراردبیل از کوه سبلان بعنوان یکی از ظرفیت های غنی گردشگری استان اردبیل نام برد و بیان کرد: برای ثبت جهانی سبلان باید از مشاور خارجی کاربلد بهره گرفته شود تا محدودیت های احتمالی قانونی پس از ثبت این اثر مهم ، کار را دچار مشکل نکند.
بهنامجو خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه متشکل از اداره ها و ارگانهای ذیربط برای بررسی فرآیند ثبت جهانی کوه ۴۸۱۱ متری سبلان در اردبیل شد.
استاندار اردبیل همچنین در ارتباط با شرکت استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران نیز گفت : بهتر است به جای اهمیت دادن به وسعت غرفه های در نظر گرفته شده برای این استان تلاش کنیم تا کیفیت کار و آثار عرضه شده در این نمایشگاه را بالا ببریم.
وی این نمایشگاه را فرصت بسیار خوب برای معرفی محصول ها و کالاهای تولیدی استان اردبیل به ویژه در ارتباط با گردشگری و صنایع دستی و نیز معرفی قابلیت های استان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های گردشگری دانست.
بهنامجو همچنین گفت: برگزاری جشنواره زمستانی سرعین که از ۱۸ اسفند امسال تا اواسط فروردین سال ۱۳۹۷ در سرعین برگزار می شود یک فرصت مناسب برای معرفی استعدادهای سیاحتی منطقه و رونق گردشگری می باشد.
وی از مدیران ذیربط خواست تا ضمن تلاش برای برگزاری هرچه بهتر اینگونه رویدادها به واسطه ارایه کارها و طرح های ابتکاری به جذابیت و تداوم بیش از پیش آنها بیافزایند.

***جاذبه های تاریخی و طبیعی ظرفیت بالای گردشگری اردبیل
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت : این استان در دو بخش تاریخ و طبیعت حرف های زیادی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه منطقه ای و بین المللی برای گفتن دارد.
کریم حاجی زاده افزود : سبلان در ردیف کوه های مقدس ایران زمین است که برای ثبت جهانی معرفی شده و تحقق این مهم منجر به معرفی آن به عنوان میراث ارزشمند بشری و نیز قابلیت های تاریخی و طبیعی استان و درنتیجه سرمایه گذاری های کلان در بخش گردشگری خواهد شد.
حاجی زاده همچنین گفت : جشنواره زمستانی سرعین باید فعالیت های خود را به ورزش های زمستانی و کوهستانی متوجه کند و قابلیت کوه افسانه ای سبلان را برای انجام صعودهای حرفه ای زمستانی در مقیاس جهانی بالا ببرد.

***اردبیل میزبان مسابقه های بین المللی اسکی
در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل نیز از برگزاری مسابقه های کشوری و بین المللی اسکی روی برف و اسکی روی چمن به ترتیب در بهمن ، اسفند امسال و خرداد ماه سال آینده در پیست های اسکی آلوارس و اسکی روی چمن منطقه جنگلی فندقلو خبر داد.
ایوب بهتاج افزود : میزبانی اردبیل برای این دو رویداد مهم ورزشی و گردشگری یکی از آرزوهای مهم و دیرینه مردم و مدیران استان اردبیل بود که به امید خدا و با پیگیری مدیران ذیربط محقق می شود.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


استاندار