اخبار گردشگری

مدیر فرودگاه: رونق گردشگری همدان در گرو افزایش پروازها است

سهراب کلوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان مطرح شده است، باید زیرساخت‌های لازم از جمله حمل و نقل جوابگوی انتظاراتی باشد که توسط مسئولان در مردم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه افزایش گردشگران و رونق گردشگری، یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می تواند استان را در رسیدن به این اهداف یاری کند.
وی با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل بسرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می دهد.
کلوندی با بیان اینکه در حال حاضر هفته ای دو پرواز در روزهای شنبه و سه شنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می شود، افزود: همچنین توافقاتی برای راه اندازی پرواز ایران ایر همدان- تهران از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه در ماه حدود ۲۵۰ پرواز تفریحی، آموزشی و امدادی در فرودگاه همدان انجام می شود، افزود: امیدواریم پروازهای مسافربری از فرودگاه همدان بیشتر شود.
مدیرفرودگاه همدان ادامه داد: فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد.
کلوندی ادامه داد: پس از پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته هواپیمای ATR برای برقراری پروازهای برخی فرودگاه های کشور خریداری شده و در اختیار فرودگاه همدان نیز قرار می گیرد.
وی ادامه داد: شرایط برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به دلیل وجود طول باند استاندارد و ایمنی کامل برای ورود اینگونه هواپیماها، در فرودگاه سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی فراهم است.
گفتنی است، فرودگاه بین المللی همدان در ۵ کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.
در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۸۴ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۳۰ هزار کیلوگرم بار و ۲۸۲ هزار نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند.
پرواز دوسویه همدان – مشهد روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای md که دارای ۱۶۰ نفر ظرفیت است، صورت می گیرد.
۷۵۲۳/۲۰۹۰
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرودگاه همدان


پرواز


گردشگری