اخبار گردشگری

اجرای ۷ طرح گردشگری و تفریحی در هرمزگان تصویب شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان در حاشیه ششمین نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اظهار داشت: در مجموع در این جلسه ۱۰ پرونده طرح گردشگری مورد رسیدگی قرار گرفت که سه طرح به علت نقص های پرونده‏ای از دستور کار خارج و به تصویب نرسید.
رضا مدرس بیان داشت: اجرای هفت طرح گردشگری و تفریحی در شهرستان بندرعباس و سایر شهرستان های هرمزگان جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید و فضای کسب کار در این نشست به تصویب اعضا کارگروه رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین موارد جانمایی مربوط به طرح نمونه گردشگری در جزیره هرمز و طرح نمونه گردشگری در تدرویه بستک وهمچنین جشنواره غذاهای دریایی در شهر بندرعباس نیز در این نشست مطرح و مصوب شد.
مدرس خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت ‌های بزرگ، مهم ومورد توجه هرمزگان است که با توسعه آن علاوه بر معرفی هرمزگان به دیگر مردم کشور، بستر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال نیز در این استان فراهم می شود.
وی تصریح کرد: کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از کارگروه‌های مهم ذیل شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان است وازجمله وظایف مهم آن برنامه ‏ریزی بلند مدت و میان مدت بخش گردشگری، میراث فرهنگی وصنایع دستی استان درچارچوب برنامه ‏های توسعه کشور وطرح های آمایش و طرح های توسعه و عمران و توسعه صنعت گردشگری استان است.
ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری از معدود کشورهای جهان به شمار می رود که موقعیت جغرافیایی آن فصل های متفاوتی را هم زمان در فضای زیستی خود به وجود می آورد و سبب مطرح شدن تنوع های مکانی و تازگی های محیطی می شود.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هرساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن وخاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند.
این استان بواسطه داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در دریا وخشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت خود را به ویژه در فصل زمستان و ایام نوروز به گردش وتفریح در سواحل، جزایر، مزارع و باغهای سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای طبیعی و بهاری آن لذت می برند.
هرمزگان و به خصوص بندرعباس در سال های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری کشور در تعطیلی های نوروزی تبدیل شده و هر ساله شمار زیادی از هموطنان تعطیلی های خود را در این نقطه از کشور سپری می کنند.
بیش از شش هزار تخت هتلی در استان هرمزگان به غیر از کیش و قشم وجود دارد که با احتساب این دو منطقه ،۳۰ هزار تخت هتلی و حدود ۱۸۰ مکان اقامتی در این استان وجود دارد.
۷۱۹۸/ ۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اشتغال


هرمزگان