اخبار گردشگری

معاون شهردار: برای ساخت هتل در اصفهان هزینه ای برای تراکم دریافت نمی شود

به گزارش ایرنا، ‘ سید جمال الدین صمصام شریعت ‘ روز یکشنبه در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره گذشته این معافیت را تصویب کرد و این مصوبه در مورد تبدیل خانه های تاریخی به هتل و یا رستوران های سنتی نیز اجرا می شود.
وی از اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خواست در تعیین نقشه های معماری برای ساخت هتل دقت لازم را انجام دهد تا از ساخت ابنیه هایی که کاربری هتل را ندارند جلوگیری شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه، گفت: تقاضا برای ایجاد هتل در اصفهان افزایش یافته است و بسیاری از صاحبان مجتمع های مسکونی نیز درخواست تغییر کاربری این مجتمع ها به هتل را دارند.
‘ فریدون الهیاری ‘ افزود: بیش از ۳۴۴ پروژه گردشگری در اصفهان در حال ساخت است که ۹۰ مورد از آنها مربوط به احداث هتل و اقامتگاه های گردشگری است.
وی اضافه کرد: احیا و نگهداری میراث تاریخی و فرهنگی و استحکام بخشیدن به این آثار مانند پل های تاریخی که در طول زاینده رود وجود دارد جز اولویت های این اداره کل است.
الهیاری گفت: اقدام های خوبی برای جذب گردشگر، افزایش اقامت گردشگران، هتل سازی و افزایش اقامتگاه ها انجام شده است و این اقدام ها ادامه دارد.
وی افزود: برای پیشبرد اهداف میراث فرهنگی، حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری نیاز به سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی داریم که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به تنهایی قادر به تامین امکانات مورد نیاز جهت توسعه گردشگری نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا به کمک و همکاری همه دستگاه ها نیاز است.
الهیاری گفت: حدود ۲۲ هزار آثار تاریخی در استان اصفهان وجود دارد که با توجه به تعداد آثار ثبت شده می توان در یافت که به همه آثار تاریخی آنطور که باید توجه نشده و برای ثبت این آثار باید اقدام های لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه صنایع دستی از ظرفیت های بالایی برخوردار است، افزود: از ظرفیت حوزه صنایع دستی استان اصفهان بخوبی استفاده نشده است در حالیکه صنایع دستی استان اصفهان برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های خوبی برخوردار است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ میلادی اصفهان را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرد.
۲۹۷ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که ۱۹۶ رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
حدود ۴۰ هزار نفر در صنایع دستی این استان اشتغال دارند.
رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه در تذکری به اعتراض شهروندان از وضعیت دوچرخه سواری در این شهر اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۱۰ ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان تعطیل شده و متصدیان آنها نیز بیکار شده اند.
عباسعلی جوادی افزود: اینکه شهرداری اصفهان بودجه کافی در اختیار ندارد در آن شکی نیست اما آیا تعطیلی این ایستگاه ها و جلوگیری ازتوسعه حمل و نقل پاک در شهر، راهکار نجات دهنده شهرداری اصفهان از مشکلات مالی است.
ت/ ۷۱۵۳ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


اجتماعی


شورای شهر اصفهان


گردشگردی


مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان