اخبار گردشگری

آغاز اجرای طرح روستای من در جزیره قشم

به گزارش ایرنا، سید محمد امین جعفری حسینی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران قشم افزود: این طرح که با هدف مشارکت دانش آموزان روستایی برای ارتقای نظافت، بهداشت و پاکی اماکن و مراکز گردشگری در روستاها آغاز شد در همه روستاهای شهرستان قشم برگزار می شود.
شهرستان قشم در حال حاضر دارای ۶۷ روستاست. بنابر آمار نفوس و مسکن سال گذشته، ۹۳ هزار و ۷۹۰ نفر جمعیت روستایی این شهرستان را تشکیل می دهند.
وی به اجرا شدن طرح «روستای من» در همه روستاهای جزیره قشم طی هفته های آینده اشاره و تصریح کرد: این طرح به ابتکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری اهتمام آموزش و پرورش شهرستان قشم، دهیاری ها و مشارکت دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول دبیرستان روستاها اجرا می شود.
۳۵ هزار دانش آموز در ۳۱۰ مدرسه در شهرستان قشم مشغول به تحصیل هستند.
جعفری حسینی افزود: بیشتر روستاهای جزیره قشم از ظرفیت های ارزشمند گردشگری برخوردارند و اجرای طرح ‘روستای من’ به تمیزی و نظافت بیشتر روستاها منجر می شود که نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.
به گفته وی، راه اندازی کاشانه-مهمان ها، تقویت فضای کسب و کار با هنر صنایع دستی، برگزاری جشنواره های بومی و محلی و همچنین اجرای طرح ‘روستای من’ در روستاها را از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد برای مشارکت جوامع محلی در فرآیندهای حوزه اقتصادی از مسیر گردشگری است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰
انتشار: حسین آزادمنجیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


محیط زیست


گردشگری


جزیره قشم