اخبار گردشگری

نشست تخصصی عصر آهن در آستارا زمینه ساز تحول در باستان شناسی است

داریوش ملک زاده عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از دوران زندگی بشر با پیشرفت های قابل توجهی همراه بوده و تجلی قدرت، فرهنگ و پیدایش شهرنشینی از مزایای عصر آهن است.
وی اضافه کرد: شهرستان آستارا نیز در گذرگاه این تحولات قرار داشته است و در این نشست تخصصی، فرآیند تحولات عصر آهن در شمال غرب ایران بررسی خواهد شد.
وی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی به مطالعات باستانشان در حوزه عصر آهن کمک خواهد کرد و اداره میراث فرهنگی در این راستا آماده هرگونه همکاری است.
ملک زاده یادآور شد: هشت نفر از اعضای هیات های علمی دانشگاه های معتبر کشور، باستان شناسان سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های شمال و شمال غرب و کارشناسان پژوهشکده باستان شناسی کشور به عنوان سخنرانان این نشست تخصصی، آخرین یافته های علمی خود از عصر آهن را ارائه خواهند کرد.
این نشست برای نخستین بار و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان، شهرداری، دانشگاه شهریار، مرکز رشد واحدهای فناور، موسسه مردم نهاد بانوان خلاق جوان و چند مجتمع اقامتی و پذیرایی آستارا روز هفتم دی ماه در سالن همایش های شهرداری آستارا برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نشست عصر آهن


آستارا