اخبار گردشگری

دومین پیش رویداد ملی کارآفرینی دریا محور در بوشهر برگزار شد

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی دومین پیش رویداد ملی کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری گفت: امروز بحث کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری یکی از بحثهای مهم و به روز دنیاست.
سعید جامعی افزود: تلاش می شود در قالب این همایشها و برگزاری دوره های آموزشی مختلف دانشجویان با بازار و محیط کسب و کار به خصوص در بخش گردشگری دریایی آشنا شوند.
وی هدف از برگزاری این رویداد کارآفرینی را آموزش دانش آموزان و دانشجویان برای ورود به محیط کسب و کار عنوان کرد.
جامعی عنوان کرد: از جمله برنامه این رویداد برپایی کارگاههای ایده پردازی، ایده پروری و استفاده از دریا بعنوان محیط کسب و کار موفق است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت:
نزدیک شدن دانشگاهها و نهادهای علمی به دستگاههای اجرایی در آشنایی فارغ التحصیلان با محیطهای کسب و کار نقش بسزایی دارد.
ناصر امیرزاده با تاکید بر روان سازی قوانین کسب و کار برای جوانان افزود: ایجاد کسب و کار جدید قبل از منابع مالی نیازمند ایده های خلاقانه است که باید به این امر توجه شود.
وی با اشاره به جاذبه ها و فضای مناسب کسب و کار در بخش گردشگری تصریح کرد: فعالان گردشگری می توانند با ایده های مناسب و بودجه کم زمینه کار و تلاش را فراهم کنند.
امیرزاده گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه کسب و کار به خصوص در بخش دریا در استان بوشهر وجود دارد که باید به جامعه هدف که همان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند معرفی شود.
وی تصریح کرد: وجود برخی لنج های صفاری چوبی فاقد کارایی، موزه های کوچک دریایی، آئینها، فرهنگ های دریایی و غذاهای دریایی از جمله ظرفیتهای استان بوشهر در زمینه کسب و کار گردشگری است.
امیرزاده با تاکید بر اینکه در زمینه کسب کار باید به دنبال ایده های جدید بود گفت:
بهترین راه برای ایجاد کسب و کار جدید شناسایی ظرفیتهای خاص و مغفول مانده استان در بخشهای مختلف از جمله گردشگری است.
۶۰۴۷**خبرنگار و انتشاردهنده: موناعیدان

انتهای پیام /*


فرهنگی


کارآفرینی


دریامحور


گردشگری