اخبار گردشگری

گزارش روزنامه اسپانیایی از همزمانی مراسم شب یلدا و کریسمس در ایران

به گزارش ایرنا ، لا وانگواردیا افزود: بر اساس یک سنت پارسی که به قبل از اسلام باز می‌ گردد، زمستان زمانی است که در آن یک گردش جدید شروع و سخت ترین زمان ها پشت سر گذاشته می شود.
این روزنامه ادامه داد: ارامنه این را خوب می‌ دانند. آنها به درست کردن شیرینی‌ ها، مشهورند. جشن مسیحیان ایرانی با یلدا آغاز می‌ شود و تا ۶ ژانویه (۱۶ دی) روزی که ارامنه ارتدوکس تولد عیسی(ع) را جشن می‌ گیرند ادامه دارد.
یکی‌ از قنادی های خیابان میرزای شیرازی در گفت وگو با لا وانگواردیا در مورد شیرینی‌ های مختلفی‌ که برای شب یلدا درست کرده ا‌ند، گفت: ما بیکار نمی‌ نشینیم. ما طرح های مخصوصی برای شب یلدا، کریسمس و سال نو داریم . برای روز ۲۴ دسامبر یا ۶ ژانویه، اکثر شیرینی‌ های ما شکلاتی هستند.
روزنامه اسپانیایی نوشت، از ساعات اولیه بلندترین شب سال (یلدا) ده ها تن از مردم به این قنادی مراجعه و با جعبه های شیرینی‌ از آن خارج می‌ شوند در حالی‌ که بسیاری دیگر از مردم در خیابان میرزای شیرازی که بخشی از مغازه های ارمنیان در آن متمرکز شده، راه می‌ روند.
لا وانگواردیا توضیح داد: در کنار این پیاده روها، ده ها درخت کریسمس که فروشندگان آنها را برای مشتریان خود به نمایش می‌ گذارند بر پا هستند. بسیاری از ویترین ها با طرح های پیچیده ای که در آن، بابا نوئل شخصیت اصلی‌ است تزئین شده ا‌ند .
اروپام *۵*۴۹۱*شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*


اجتماعی


کریسمس


یلدا


لا وانگواردیا