اخبار گردشگری

۱۸ هزار گردشگر خارجی از امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل دیدن کردند

‘سید جواد تکیه’ شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۶۰ گردشگر خارجی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی روزانه به طور میانگین از این امامزاده هلال بن علی (ع) دیدن می کنند که بیشتر آنها بر اساس آمارهای موجود از کشورهای اروپایی هستند.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در امامزاده محمد هلال بن علی (ع) طی سال جاری نسبت به سال های گذشته افزود: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری کشور را نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و تامین زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهم اقامت گردشگران است که با کمال تاسف این شهر فاقد زائرسرا یا هتل می باشد و با وجود گام های برداشته شده، دستگاه های مختلف همکاری مورد انتظار را در این زمینه نداشتند.
او بیان کرد: فرد نیکوکاری سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین برای ساخت زائرسرا اهدا کرده که انتظار می رود شهرداری آران و بیدگل در این زمینه همکاری کند.
آستان مقدس محمد هلال فرزند بلافصل امیرالمومنین، حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد، در این چند سال مورد توجه بسیاری به ویژه از سوی گردشگران خارجی قرار گرفته است.
‘محمد اوسط’ مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال ۱۴ ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب و امامه می‌باشد (امامه بنت زینب ثمره ازدواج ابوالعاص بن ربیع و زینب یکی از دختران حضرت محمد (ص) است).
محمد هلال که نسبش از طرف مادر با دو واسطه به پیامبر مکرم اسلام می رسد، در ۲۸ رمضان سال ۶۴ ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری مذهبی


امامزاده هلال


آران و بیدگل