اخبار گردشگری

تعرض به تپه تاریخی دوکوهک رامهرمز برای ساخت جاده دسترسی

محمد محمدعلی نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظهر جمعه یکم دی ماه سال جاری در اثر عملیات تعریض جاده دسترسی معدنکاران به معادن شن و ماسه و استفاده از ماشین های سنگین مانند بولدوزر بخشی از تپه تاریخی دوکوهک این شهرستان آسیب دید.
وی با تاکید بر این که این جاده از کنار تپه تاریخی مزبور عبور می‌کند افزود: پیش از این به مجری طرح این جاده اعلام شده بود که هرگاه برای تعریض جاده به نزدیکی تپه رسیدند با دریافت مجوز از سوی اداره میراث فرهنگی رامهرمز اقدام به جاده سازی کنند تا زیرنظر کارشناس میراث فرهنگی این کار صورت پذیرد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامهرمز ادامه داد: ظهر جمعه پس از اینکه مجری طرح احداث جاده با ماشین های سنگین برای ادامه روند کار به تپه نزدیک شدند موجب آسیب رسیدن به بخشی از تپه شدند که بلافاصله نیروهای یگان حفاظت توسط اهالی منطقه مطلع شدند و با ورود نیروی انتظامی روند کار متوقف شد.
وی ادامه داد: همه موارد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اطلاع داده شده و از افراد خاطی نیز شکایت شده است.
محمدعلی نژاد با بیان این که بر اثر آسیبی که به تپه رسیده بقایای سفالهای تاریخی نیز کشف شده بیان کرد: این محوطه فعلا به ثبت ملی نرسیده و عرصه و حریم آن نیز مشخص نشده است.
وی یادآور شد: تقریبا ۲۵۰ تا ۳۰۰ محوطه و تپه تاریخی در رامهرمز وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به پیش از تاریخ می رسد.
به گفته فعالان میراث فرهنگی دوکوهک تپه تاریخی متعلق به دوره اشکانی است که در بخش مرکزی شهرستان رامهرمز خوزستان واقع شده است.
۷۱۶۴/۶۰۰۲
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار : کبری آقازری

انتهای پیام /*


فرهنگی


تپه تاریخی


رامهرمز


دوکوهک