اخبار گردشگری

امکانات همدان شایسته پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ آسیا باشد

رضوان سلماسی روز شنبه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، تاکید کرد: باید رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در همدان مهمترین هدف میزبانی این رویداد آسیایی باشد.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری بدون تردید حوزه فعال در برگزاری باشکوه این رویداد فراملی است؛ اما باید توجه داشت که سایر ارگان ها نیز در اجرای مطلوب آن باید مشارکت لازم را داشته باشم.
سلماسی بیان کرد: متولی اصلی اجرای این طرح، سازمان میراث فرهنگی است اما شهرداری نیز در آماده سازی پیرامون فضای شهری برنامه مدون خواهد داشت و امیدوارم سایر ارگان ها نیز مشارکت کنند.
وی افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای گسترش ظرفیت های این حوزه در همدان در سطوح بین المللی به ویژه کشورهای آسیایی است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست، هدف شورا در عرصه های مختلف را رشد و توسعه متوازن شهر عنوان کرد.
اکبر کاوسی امید افزود: همدان در بخش گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد که مدیریت شهری می تواند از این فرصت برای ایجاد درآمدهای پایدار استفاده کند.
وی اضافه کرد: از میزبانی رویداد پایتخت گردشگری آسیا در ۲۰۱۸ استقبال می کنیم و آماده سازی لازم برای میزبانی همدان باید در دستور کار شهرداری و سایر ارگان ها قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در آبان ماه سال آینده این استان میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
۷۵۲۰/۲۰۹۰
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


اجتماعی


همدان ۲۰۱۸


گردشکری


شورای شهر همدان