اخبار گردشگری

استاندار: بوم گردی ظرفیتی برای تحول اقتصاد گیلان است

مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست توجیهی طرح بوم گردی گیلان افزود: هیچ راهی در استان در راستای رفع بیکاری و اشتغالزایی به مانند بوم گردی نیست و همه دستگاه ها می بایست در رفع مشکلات اجرایی این مقوله همگام باشند.
وی با تاکید برمردمی بودن بوم گردی در گیلان بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت ،احیای معماری سنتی ، تقویت هنرهای سنتی و صنایع دستی ، معرفی کشاورزی و رونق اقتصادی از بارزترین ثمرات اهتمام به مقوله یادشده است.
وی با بیان اینکه ویلاسازی های شخصی در استان سودآور نیست و باید افزایش این روند محدود شود اظهار کرد: به قوت برنامه ریزی ، بازاریابی وآموزش می بایست بهترین شرایط بهره را از ورود گردشگران به استان در راستای درآمدزایی و اشتغال پایدار ایجاد کرد.
سالاری افزایش مکان های اقامتی چون هتل ها را در تضاد با توسعه بوم گردی ندانست و تصریح کرد: افزایش مکان های اقامتی هم افزای این فرصت است وهدفگذاری در راستای ساخت پنج هزار واحد بوم گردی با تسهیلات اشتغالزایی روستایی قرار گرفته است .
وی تکیه بر داشته های منطقه ای را یکی از حلقه های گردشگری توصیف کرد و گفت: دریا و ساحل یکی از ظرفیت های بارز گردشگری استان است و تلاش می شود شرایطی فراهم شود تا گردشگران بتوانند از هر مسیری به یک فضای مناسب برای بهره مندی از تفریحات دریایی برسند.
وی از دست اندرکاران اجرای طرح بوم گردی خواست در راستای اجرای این طرح، مدیریت ، مکان یابی و بازاریابی را به درستی و با دقت انجام دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست اهتمام به مقوله بوم گردی را یکی از اولویت های این اداره کل عنوان کرد.
رضا علیزاده با بیان اینکه توجه به مقوله یادشده جاذبه های گردشگری استان را از کلیشه ای شدن خارج می کند افزود: بوم گردی موجب توسعه پایدار و پیشگیری از مهاجرت روستاییان است .
در پایان نشست توجیهی طرح بوم گردی گیلان تفاهمنامه همکاری با عنوان توسعه اقامت گاههای بوم گردی روستایی بین استانداری ،اداره کل میراث فرهنگی و بنیاد مسکن گیلان به امضا رسید.
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده:بابایی
۱۸۸۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی