اخبار گردشگری

مرمت بازار تاریخی سمنان نیازمند تامین اعتبار است

سعید حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مرمت بازار سرپوشیده سمنان نیازمند همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی دارد.
وی اظهارداشت: اجرای عملیات مرمت کف سازی و ساخت کف فرش با همکاری اداره آب و فاضلاب، برق منطقه ای و مخابرات پس از زیرسازی های لازم و اجرای کانال فاضلاب برای دفع آب های سطحی در دستور کار قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب های وارد شده به بازار سمنان، در سه نقطه بحرانی بازار که امکان ریزش وجود داشت با انجام پی بندی ستون های فرسوده و آسیب دیده کار مرمت و ساماندهی انجام شد.
حسینی ادامه ادامه داد: امسال با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حدود ۷۰۰ متر مکعب از نقاط بحرانی با استفاده از مصالح مقاوم پشت بندی شد.
رییس عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان گفت: تمام نقاط بحرانی بازار تاریخی سمنان که نیاز به پشت بندی داشت مقاوم سازی شده و اکنون نقاط بحرانی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اجرای پله های سنگی با هدف مرمت کف فرسوده بازار از دیگر اقدامات مشارکتی شهرداری برای حفظ این آثار تاریخی بوده است.
به گزارش ایرنا بازار تاریخی سمنان از بناهای با ارزش بافت تاریخی و از بناهای دوره قاجار است و به شماره ۱۷۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. و از خیابان شهدا شهر سمنان شروع و تا خیابان امام خمینی ادامه می یابد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در ۲ سال گذشته ۲۶ اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر چندین اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است و در ۲ سال آینده ظرفیت اقامتی استان ۲ برابر خواهد شد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
۶۰۲۶/۷۳۴۲
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


بازار تاریخی سمنان


تامین اعتبار


میراث فرهنگی