اخبار گردشگری

همکاری وزارت ارشاد و یونیسف در سایه فعالیتهای فرهنگی و هنری

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی احمدی روز سه شنبه در دیدار با کریستین وایگاند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه‌ مند به همکاری روش مند و منظم با صندوق کودکان ملل متحد است.
وی به اهمیت موضوع کودکان و تأثیرپذیری فرهنگی آنان به عنوان آینده سازان این کشور اشاره کرد و یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت های مرتبط با کودکان، جشنواره ها و نمایشگاه های بسیاری برگزار می‌کند.
مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تأکید بر مبادله تفاهم نامه میان این وزارتخانه و یونیسف در امور کودکان، تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری برنامه ها را نیز ضروری دانست.
احمدی همچنین به موضوع بازی­های رایانه­­­ای، دنیای مجازی و اهمیت آسیب شناسی در این زمینه و آموزش­های لازم به کودکان اشاره و پیشنهاد کرد که توسط این وزارتخانه و یونیسف کارشناسانی انتخاب تا نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت: سینما به عنوان دیگر ظرفیت هنری می‌تواند با موضوع کودکان تولیدات اثربخشی را در این حوزه داشته باشد.

** اعلام حمایت یونیسف از طرح های پیشنهادی وزارت ارشاد

در ادامه این دیدار معاون نماینده یونیسف در ایران نیز با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس یونیسف گفت: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه کاری مشترک جدید خود را برای دوره پنج ساله از ١٣٩۵ تا ١۴٠٠ شمسی به امضا رساندند.
‘کریستین وایگاند’ خاطرنشان کرد: همچنین با وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، قوه قضاییه، سازمان هلال احمر و سازمان بهزیستی نیز در قالب برنامه همکاری مشترک یونیسف برنامه های کاری دوساله به امضاء رسیده و با وزارت آموزش و پرورش و اداره امور اتباع بیگانه وزارت کشور نیز در حال مذاکره هستیم.
وی با استقبال از محورهای همکاری پیشنهادی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: یونیسف جهانی امسال گزارش وضعیت کودکان را با ‘موضوع کودکان در دنیای دیجیتال’ منتشر کرده است که تمرکز بر این موضوع می تواند یکی از زمینه های همکاری های آتی باشد.
معاون نماینده یونیسف در ایران همچنین اظهار داشت: یونیسف آماده همکاری همه جانبه و حمایت از طرح های پیشنهاد شده مانند شرکت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان با همکاری بنیاد فارابی و نمایشگاه کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب یک برنامه کاری مشترک دو ساله است.
به گفته وی، یونیسف مایل است یک پروژه عکاسی از کودکان ایران را با هدف مستندسازی برنامه های یونیسف در ایران با همکاری آن وزاراتخانه انجام دهد.
به گزارش ایرنا، صندوق کودکان ملل متحد که بیشتر به نام اختصاری آن یونیسِف خوانده می‌شود، برای فراهم‌کردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی-درمانی برای کودکان در کشورهایی که در اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده بودند، ایجاد شد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۸۲۳ تنظیم: علی اکبر قزوینیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ثبت ملی


قرآن نگل