اخبار گردشگری

بهتر است پژوهشگاه و معاونت میراث فرهنگی تجمیع شوند

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، سید محمد بهشتی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در تالار اجتماعات موزه اسلامی اظهار کرد : این پژوهشگاه با وجود کارنامه عملی شایسته مشکلات زیادی پیش رو دارد. ما خواهان این هستیم که معاونت میراث فرهنگی باز هم به این بخش پیوند بخورد چون این دو مرکز از نظرکاری کاملا به هم پیوسته هستند.
او ادامه داد : مشکل دیگر پژوهشگاه کمبود جا است روزگاری عمارت مسعودیه و ساختمان مرکزی موزه ملی جزو این پژوهشگاه بوده اما پژوهشگاه به عنوان بالاترین مرجع تخصصی کشور در حوزه باستان شناسی ، مردم شناسی و حفاظت و غیره با کمبود جا و امکانات مواجه است.
وی ادامه داد : کمبود منابع مالی و نیروی انسانی از دیگر مشکلات ما است اما دو مشکلی که قبلا به ان اشاره شد اولویت و اهمیت بیشتری برای ما دارند
بهشتی تصریح کرد : وقتی مسوولیت پژوهشگاه میراث فرهنگی را ( بعد از دولت دهم ) تحویل گرفتم از نظر صدمات وارده مانند پیکره یک فرد تصادفی غیر قابل تشخیص بود، با تلاش شایسته همکارانم در این مدت از اورژانس خارج شدیم اما هنوز با مشکلات زیادی دست به گریبان هستیم .
وی مهم ترین کار پژوهشگاه را پاسخ به پرسش ها و راه کارهای مشکلات کشور بیان کرد و گفت : مشکلاتی مثل سیل، کم آبی و زلزله در گذشته تاریخی این سرزمین هم بوده ولی چگونه این کشور به تمدن درخشان دست یافت؛ پاسخ این چگونگی و چه کردنها برای تداوم موفق تاریخی و تمدن درخشان، موضوع کار پژوهشگاه میراث فرهنگی است که این پاسخ ها را از میراث گذشته جستجو می کند.
بهشتی یاد آور شد : برای اداره کشور وبرنامه ریزی توسعه آبادانی پژوهشگاه با جسجوی تجارب تاریخی پژوهش های کاربردی پر اهمیتی انجام می دهد .
به گزارش ایرنا پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری به استناد مجوز شماره ۶۵۰۳/۲۲ مورخ ۲۰/۸/۱۳۸۳ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و طبق قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(مصوب ۱۸/۵/۱۳۸۳) مفاد این اساسنامه، قوانین، ضوابط و مقررات مربوط تاسیس و اداره می شود.

فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹** ۱۸۲۳ خبرنگار : علی اسدی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


طرح حامیان بهشتی


هفته پژوهش