اخبار گردشگری

نصب سومین پلاک ماندگار قزوین بر سردر منزل سید مهدی مجابی

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین در این آیین، طرح ملی پلاک ماندگار را ادای دین به مشاهیر و مفاخر کشور دانست و گفت: با اجرای این کار، علاوه بر یادآوری حضور این افراد فرهیخته به شهروندان و گردشگران در شهر و محلات، فرصت خوبی برای شناساندن بزرگان فرهنگ و ادب و هنر کشور به نسل جدید فراهم می شود.
محمدعلی حضرتی اظهار کرد: طرح کاشی یا پلاک ماندگار، در جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین نصب می شود و در این راستا ابتدا افراد شاخص استان را شناسایی کرده و برای معرفی این افراد به مردم پلاک‌هایی را با رضایت آنان و یا فرزندانشان در سردر منزلشان نصب می‌کنیم.
وی افزود: در طرح پلاک ماندگار که ببه شکل کشوری انجام می‌شود به‌ دنبال هویت‌بخشی به شهرها و محله‌ها ینز هستیم و با شناسایی شخصیت‌های معاصر، و نصب پلاک، منزل آنها را مشخص و به مردم و گردشگران معرفی خواهیم کرد.
این مسئول اضافه کرد: شخصیت‌های این طرح چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کارهای نوینی را خلق و یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌اند که نشان‌دهنده ارزش‌های یک محله و یا منطقه است و موجب ارتقای ارزش فرهنگی آن خواهد شد.
حضرتی یاد آور شد: با ارزیابی‌های به عمل آمده در استان ۱۴ نفر از مفاخر رشته‌های مختلف به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی شدند که پلاک‌های آنها نیز در طی روزهای آینده بر سردر منزلشان نصب خواهد شد.
سید مهدی مجابی متولد ۱۳۲۳ در شهر قزوین، دانش آموخته دانشگاه تهران، تحصیل کرده دانشگاه فلورانس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است که تاکنون کتب و مقالات بی شماری از وی تالیف شده است.
تاکنون بر سردرمنزل مرحوم آیت الله حاج عباس ابوترابی و سرلشگر خلبان عباس بابایی از مفاخر قزوین پلاک ماندگار نصب شده است.
۷۳۸۹*۳۰۱۳
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


پلاک ماندگار


قزوین