اخبار گردشگری

گردش مالی ۱۲۳میلیارد تومانی مسافران قشم در تعطیلات نیمه آذر

به گزارش ایرنا، امیر سلکی بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این گردش مالی با توجه به ورود ۱۱۵ هزار و ۵۰۹ مسافر به جزیره قشم از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی در تعطیلات آخر هفته گذشته محقق شد.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات طرح آمارگیری از گردشگران جزیره قشم در زمان خروج، هر مسافر به طور میانگین پنج میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در هر روز هزینه می کند.
سلکی اضافه کرد: این رقم به ازای هر مسافر روزانه در بخش های اقامتی، خرید، گردشگری، خرید خدمات و مواد غذایی هزینه می شود.
وی یادآور شد: به صورت میانگین هر مسافر ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال برای خرید، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت خدمات، ۷۰۰ هزار ریال بابت گردشگری و ۷۰۰ هزار ریال نیز بابت اقامت هزینه می کند.
وی با اشاره به ماندگاری ۲ روزه مسافران در جزیره قشم اظهار داشت: در این مدت وسایل برقی، لوازم آشپزخانه، وسایل آرایشی و بهداشتی و کیف، کفش و پوشاک بیشترین کالاهای خریداری شده توسط گردشگران است.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰/۲۰۹۴
خبرنگار: حسین آزادمنجیری**انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردش مالی


قشم


هرمزگان