اخبار گردشگری

همکاری ایران و ویتنام در صنعت گردشگری گسترش می یابد

نگوین هونگ تک«nguyen hong thach» روز پنجشنبه که همراه هیات تخصصی گردشگری از کشور ویتناموعلی رفیعی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در بازدید از جاذبه های گردشگری تهران دریکی از دفاتر مسافرتی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پتانسیل بزرگی در زمینه گردشگری در ایران وجود دارد چرا که بهتر است که در قدم اول به جای فعالیت های اقتصادی، صنعت گردشگری و توریست را در ۲کشور گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان و ویتنامی ها روش سرمایه گذاری و مسائل مالی بین ۲ کشور را خوب نمی شناسند اظهار کرد: با گردشگری می توان بسیاری از مسائل را متوجه شد چرا که بعد از این اتفاق می توان موارد جدی اقتصادی و تجاری وسیع تری را میان ایران و ویتنام انجام داد.
سفیر ویتنام در کشورمان با اشاره به اینکه بسیاری از مقاصد سفر ایرانیان به شرق آسیا به کشور تایلند است و می توان با روابط خوب ،جهت سفرها را به سمت ویتنام تعییر داد ،اظهار کرد: با مسائل ساده تر و شناسایی ایران به مردم ویتنام و برعکس و از طریق برگزاری برنامه های هنری، موسیقی و عکس هایی از جاذبه های فرهنگی ایران وویتنام با فرهنگ یکدیگر می توان زمینه حضور گردشگران را در۲کشور ارتقا داد.
هونگ تک ادامه داد: تا کنون ۲ گروه بزرگ از دفاتر گردشگری ایران به ویتنام رفته و امروز نیز بیش از ۲۰ مسئول دفتر گردشگری از کشور ویتنام در تهران حضور دارند تا گردشگری و سفر را برای علاقه مندان تسهیل کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای آموزش راهنمایان گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری ۲ کشور چه برنامه هایی خواهید داشت اظهارکرد: در حال حاضر سالانه بیش از۷۰هزار نفر از ایرانیان به کشور تایلند سفر می کنند که در نظر داریم با فراهم شدن امکانات گردشگری زمینه حضور ۳۰هزار نفر از ایرانیان را هم درکشور ویتنام فراهم کنیم.
سفیر ویتنام با اشاره به اینکه سه سال پیش زمانی که به عنوان سفیر انتخاب شدم از نگاه بسیاری از ویتنامی ها ایران کشوری ناشناخته بود گفت: در آن بازه زمانی میزان توریست های ویتنامی به ایران حدود ۱۰۰تا ۲۰۰نفر در سال بود.
وی افزود: از سه سال گذشته تا به کنون با افزایش مباحث فرهنگی بیش از ۲۰دفتر گردشگری فعالیت خود بین دو کشوررا آغاز کردند و هزاران مسافر ویتنامی را به ایران می آورند.
سفیر ویتنام در کشورمان ،دانستن زبان فارسی و ویتنامی را برای جوانان علاقه مند مفید دانست و گفت: در مدت حضورم در ایران بسیاری از جوانان ویتنامی را به زبان فارسی ترغیب کردم چرا که دانستن زبان ۲ کشور می تواند به تورلیدرها کمک زیادی کند.
*پتانسیل ایران در گردشگری زیاد است
هونگ تک با بیان اینکه بسیاری از کشورهای خاورمیانه را از نزدیک دیده و پتانسیل ایران را در گردشگری مطلوب ارزیابی می کنم گفت: خوش شانس هستم که در ایران حضور داشته و می توانم بسیاری از جاذبه های این کشور غنی را ببینم.
وی اظهار کرد: ایران نه تنها در زمینه مناظر طبیعی بلکه در مسائل طبیعی، تاریخی و مهمان نوازی بسیار غنی است.
سفیر ویتنام در ایران امکانات و زیر ساخت ها و امکانات هواپیمایی، اقامت و روادید برای گردشگران را در کشورش مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: مسائل سیاسی و تحریم که در گذشته باعث شد تا محدودیت هایی در ایجاد زیر ساخت ها گردشگری در ایران به همراه آورد که با برجام شرایط سرمایه گذاری برای تامین زیر ساخت های در ایران در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پرواز مستقیم میان ۲ کشور آسیایی وجود ندارد تصریح کرد: با افزایش فعالیت ها امیدواریم در آینده ایرلاین ها و پروازهای چارتر مستقیمی را برای ۲ کشور فراهم کنند.
همچنین در این نشست ۲دفتر گردشگری تهران به نمایندگی موظف شدند به مدت سه هفته به صورت رایگان ۳۰ نفر از راهنمای تور های کشور ویتنامی را با زبان فارسی و مناطق گردشگری ایران آشنا کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


ویتنام


سفیر


گردشگری