اخبار گردشگری

تصویری متفاوت از طبیعت در دوربین خبرنگار ایرنا

به گزارش خبرنگار ایرنا طبیعت در همه جا زیباست چون نقاشی زبردست داشته و به خوبی توانسته است تصویری عاشقانه و عالمانه از آسمان و زمین را با آمیختن رنگ های آبی و خاکی خلق کند.
زیبایی های طبیعت بسیار چشم نواز هستند و حضور این زیبایی ها در طبیعت این نعمت خداوندی را چشم نوازتر می کند اما نگاه مخلوق نسبت به خلق خالق متفاوت است و هر کدامشان بسته به نیاز از آن بهره می گیرند.
قدم زدن در طبیعت زیبای خراسان جنوبی هم به دلیل ظرفیت های متفاوت آن نیازمند نگاهی متفاوت است که اغلب اوقات ما انسان ها به دلیل تک بخشی دیدن طبیعت از مشاهده بسیاری از این شگفتی ها محرومیم.
جلوه های طبیعت و مناظری که گاهی ذهن انسان را همچون عقاب کوه یزد و دو برادران قم، به تعجب وا می دارد در سراسر عالم پراکنده است و به هر سو که بنگری سر و راز جدید را از خلق آفرینش خواهی یافت.
آنچه مسلم است از نعمت های خداوندی باید به بهترین نحو بهره جست و ظرفیت های موجود در آن را پیدا کرد و از آنجا که این منظره سنگی شگفت انگیز در بطن یکی از بهترین مناطق گردشگری استان قرار دارد باید آن را حفظ و به دیگران معرفی کرد.
همانگونه که در تصویر گرفته شده توسط خبرنگار ایرنا مشخص است این جاذبه طبیعی دارای ۲ سردیس کاملا واضح و آشنا با چشم است که در نگاه نخست آن را از بسیاری از جاذبه های اینگونه متمایز می کند.
این شگفتی در اولین نگاه ذهن بیننده را متوجه سردیسی از انسانی میانسال می کند که کلاه خودی در سر دارد و در قسمت جلویی آن کلاه خود سردیسی دیگر وجود دارد.
اما نگاه ها نسبت به این جاذبه طبیعی می تواند متفاوت باشد و آنچه به نظر می رسد سنگ تراشان و مجسمه سازان حتما دیدی متفاوت تر از انسان های معمولی نسبت به این اثر خداوندی خواهند داشت همانگونه که یک جراح مغز پیچیدگی سیستم بدن انسان را با دید و نگاهی متفاوت درک می کند.
قرارگیری این سردیس ها در منطقه گردشگری ‘بند دره’ شهر بیرجند که قدمت آن به اواخر دوره زندیه می رسد، اهمیت این موضوع را دوچندان می کند که در زمینه جذب گردشگر می توان از این ظرفیت به خوبی بهره برد.
بند دره از نقاط گردشگری خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند است که سال ۱۳۸۱ از سوی سازمان میراث فرهنگی با شماره ۴۸۱۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
این بند مهمترین بند تاریخی و بزرگترین بند کوهستانی شهر بیرجند است که به دستور امیر شوکت‌الملک در سال ۱۲۹۴ هجری قمری ساخته شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


جاذبه طبیعی


خراسان جنوبی