اخبار گردشگری

درخواست برخورد با عاملان تخریب بنای تاریخی در اصفهان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان از اعزام گروه های فنی ـ مرمتی، بازرسی و حقوقی به اصفهان خبر داد و گفت: هم اکنون کارگاه مرمت و بازسازی عین به عین خانه صفوی نائل که در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، تجهیز شده است.
وی تاکید کرد: خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در اصفهان است که شامگاه پنجشنبه گذشته، دوم آذرماه توسط عده ای ناشناس به علت تعریض مسیر، تخریب شد.
طالبیان به اعزام گروه های فنی ـ مرمتی، حقوقی و بازرسی و نماینده ای از سوی یگان حفاظت به همراه کارشناسان استان برای بررسی دقیق مساله اشاره کرد و افزود: قرار است در مرحله نخست، بازسازی حصار و تحدید زمین و در مرحله دوم، پیگیری پلان و آماده سازی عین به عین خانه بر اساس مستندات موجود صورت گیرد.
معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد: از آنجا که خانه نائل در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است تمامی مستندات در رابطه با این بنا موجود است که بر اساس همین مستندات، طرح بازسازی اجرا می شود.
به گفته وی، همچنین اقدام قضایی درخصوص عامل تخریب خانه نائل انجام شده که پس از بررسی های گزارش های مستند با متخلفان و عاملان این اقدام برخورد قانونی خواهد شد.
خانه تاریخی سید جواد نائل مربوط به اواخر دوران صفویه در کوچه مسجد مصری در محدوده میدان قدس (طوقچی) اصفهان واقع شده است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تخریب بنای تاریخی


خانه نائل