اخبار گردشگری

چشم نوازی آثار بانوان هنرمند و توانیاب ایرانی در جشنواره بین المللی صنایع دستی مالزی

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با جشنواره بین المللی صنایع دستی کوالالامپور که از روز گذشته در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی آغاز شده و تا پنجم آذرماه جاری دایر است، به منظور توسعه فرهنگ و هنر ایرانی و عرضه صنایع دستی در بازار های بین المللی، هنرمندان صنایع دستی و هیات تجاری در این کشور حضور پیدا کرده است.
هیات ۱۷ نفره هنرمندان ایرانی در مالزی در قالب سه هنرمند توان یاب به نام های لیلا مهرور در رشته نقاشی با پا، ملیحه بنائیان در رشته سرمه دوزی و نسترن شفیعی چرم کار هستند که به همراه استاد جواد حسن زاده مدرس مشاور هنر و زیبایی شناسی و با هزینه شخصی خود در این نمایشگاه شرکت کرده اند تا هنر ایرانی را در معرض دید و ارزیابی مردم جهان قرار دهند.
هنرمندان مجموعه میراثه که در مالزی حضور دارند، دست ساخته های خود را در این جشنواره بین المللی در قالب دسته بندی های مختلف گره چینی، معرق، خاتم و صنایع چوبی، زیورآلات، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، فرش، تابلو فرش، گلیم و گبه، سفال، کاشی سنتی، سرامیک وشیشه، ترمه و پارچه های سنتی، قلم زنی و میناکاری، صنایع چرمی و پوشاک و عروسک های سنتی، در غرفه های مختلف به نمایش گذاشته اند .
براساس این گزارش، هیات ایرانی در این نمایشگاه با هدف ایجاد فضایی برای آشنایی با بازارهای جهانی، فرصت های بین المللی و جذب سرمایه گذار خارجی و عرضه صنایع دستی در عرصه بین المللی حاضر شده است.
خبوشانی زاده هنرمند و تامین کننده صنایع دستی ایرانی و یکی از اعضای این گروه است که از برندهای برتر صنایع دستی و میراث فرهنگی ایران را در گینس و یونسکوثبت کرده است.
شادکام یکی از تامین کنندگان پوشاک سنتی از سال ۱۳۷۵ با احیا و بازافرینی پوشاک محلی اقوام شروع به فعالیت فرهنگی نموده و از مهمترین فعالیتهای وی همکاری با موزه های مردم شناسی خراسان، تجهیز لباس های محلی موزه کلات نادری و ویرانی مشهد و موزه های جنوب خراسان بعنوان طراح دوخت فیلم های سینمایی چون باغچه بان، تدوین ثبت و استاندارسازی لباس های محلی اقوام کرمانج خراسان است.
وی پیشتر نشان اصالت ملی را از سوی سازمان میراث فرهنگی در حیطه احیا و باز آفرینی پوشاک محلی اقوام ایران کسب کرده است.
نرگس ترابی هنرمند دیگر ایرانی در رشته نگین کاری برروی کریستال دست ساخته های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته است.
یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.
هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه معتقدند، صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است و با توسعه آن، نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد کشور کمک می شود بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایرانی است.
آساق**۱۵۹۹**۱۱۴۴
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*


اقتصاد


مالزی


جشنواره صنایع دستی


هنرمندان توانیاب