اخبار گردشگری

نماینده مجلس شورای اسلامی:کمیسیون ویژه میراث فرهنگی درمجلس ایجاد می شود

به گزارش روزپنجشنبه ایرنا روابط عمومی جشنواره ملی عکس ماسار، پروانه سلحشوری در اختتامیه جشنواره ملی عکس ماسار در دانشگاه تهران اظهارکرد: کشور ما با پهنه گسترده‌ای از میراث فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی فراوان می‌تواند قطب گردشگری در جهان شود.
وی به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به موضوع های میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت بیشتر از این مؤلفه‌ها طرح ایجاد کمیسیون ویژه‌ای را تحت عنوان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرده‌ایم و تاکنون صد نماینده با امضای نامه مربوطه از ایجاد این کمیسیون حمایت کرده‌اند و امیدواریم با دادن رأی مثبت در صحن، ایجاد این کمیسیون مصوب شود.
پیش از سخنان سلحشوری، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران به تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران پرداخت و گفت: سعی ما در دانشگاه تهران توانمندسازی فرهنگی دانشجویان و ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین آن‌ها است.
وی با تجلیل از برگزارکنندگان اولین جشنواره ملی عکس ماسار به ویژگی‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این جشنواره برگزاری آن توسط خود دانشجویان است . نسل جوان نشان داده است که هرگاه به او اعتماد شود اتفاقات خوب و درخشانی رخ می‌دهد.
سرسنگی پرداختن این جشنواره به موضوعات مهم اجتماعی مانند محیط زیست و میراث فرهنگی را از دیگر خصلت‌های برجسته جشنواره مزبور دانست و تصریح کرد: امروز در دنیا دانشگاه‌ها می‌کوشند فاصله خود و جامعه را از بین ببرند. دانشگاه توسعه یافته، امروز دانشگاهی است که مسائل اجتماعی را درک کند و برای مشکلات اجتماعی راه‌حل داشته باشد.
وی با بیان این که کشور توسعه‌یافته کشوری است که در اوج مشکلات اقتصادی توجه به هنر را بیشتر کند، از برخی مدیران فرهنگی و هنری کشور که نسبت به فعالیت‌های هنری نسل جوان و به‌ویژه دانشجویان توجه لازم را ندارند انتقاد کرد.
مسعود مکاری دبیر جشنواره طی گزارشی از روند جشنواره گفت: کانون دایره آبی به عنوان یک مجموعه فعال محیط زیستی جشنواره عکاسی ماسار رو برنامه ریزی و اجرا کرد. با توجه به رشد گردشگری در ایران نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه احساس می شد.
وی افزود: در مورد بخش های جشنواره توجه به طبیعت و طبیعت گردی، حفظ میراث تاریخی و نشر آداب و رسوم قومیت های مختلف ایران مورد توجه قرار گرفت و پراکندگی آثار در ۴٢٠ شهرستان و دهستان و ارتباط گیری مخاطبان از ١١ سال تا ۵٩ سال گواه تعامل خوب مخاطبان با جشنواره بوده است و در نهایت از سه هزار و ۵٢٧ اثر ٨٣ اثر برای گالری برگزیده شد و ١۴ عکاس مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم برگزیدگان این جشنواره با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند که در بخش طبیعت زهرا حیدری، سعید یونسی، حسین گیلانی به عنوان برگزیده‌ها و فراز پورمختار، فاضل حقیقی، زیبا نوری شورابی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش نوروز برگزیده‌ها عبارتند از احمد زعفری هشتجین، سیده نیلوفر محمودیان، جمشید فرجوند فردا و شایسته تقدیر نیز مهدی کرمی، بهزاد سهرابی معرفی شدند و در بخش میراث تاریخی مهدی زارع اصل، حامد دریایی، حمیدرضا بازرگانی به عنوان برگزیده‌ها تجلیل شدند.
اولین جشنواره ملی عکس ماسار به همت کانون دانشجویی دایره آبی و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و با شرکت بیش از سه هزار ۵۰۰ قطعه عکس با موضوع های طبیعت، محیط زیست، میراث فرهنگی و آیین نوروز به دبیری مسعود مکاری در دانشگاه تهران برگزار شد و مجتبی آقایی، سیف الله صمدیان و هدیه تهرانی اعضای کمیته داوری این جشنواره بودند.
فراهنگ*۱۷۲۴*۱۰۰۳** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره عکس ماسار


مجلس شورای اسلامی


میراث فرهنگی