اخبار گردشگری

هفت گزینه فراروی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران

به گزارش دریافتی شامگاه سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، آکی‌را اوهارا در سفر به شیراز و نشستی با فعالان گردشگری بخش های دولتی و خصوصی این استان افزود: آژانس جایکا با هدف احیای راه ابریشم و معرفی تمدن، فرهنگ و گردشگری ایران در سطح بین الملل در حال بررسی وضعیت کنونی گردشگری هفت شهر است.
وی اظهار کرد: پس از این مطالعات، یک شهر هدف برای انجام اقدامات زیر بنایی با هدف انتقال فناوری، مشاوره و برندسازی گردشگری انتخاب می شود.
وی ادامه داد: مهمترین مؤلفه‌های مد نظر در این طرح، پژوهش پیرامون جاذبه های گردشگری، وضعیت منابع انسانی، زیر ساخت‌های گردشگری، تعامل مؤثر بخش دولتی و خصوصی گردشگری و بهره مندی از این شاخص‌ها در جهت آگاهی و اشتغال زایی به‌خصوص در بین جوامع محلی شهرهای مذکور در حوزه های صنایع دستی و گردشگری است.
کارشناس ارشد میراث فرهنگی و گردشگری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) بیان کرد: شهر شیراز و استان فارس با دارا بودن سایت‌های جهانی همچون تخت جمشید و پاسارگاد و آثار منتخب دیگر دوره های مختلف تاریخی از نظر تمدن باستانی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه این استان از نظر سابقه غنی تاریخی به نوعی ستون پایه فرهنگ و تمدن ایران محسوب می‌شود، گفت: این استان در تجارت جاده ابریشم به ویژه از راه دریایی نقش کلیدی داشته است.
فروزانی وجود سه فرودگاه بین المللی در شیراز، لار و لامرد، امکان ارتباط ریلی به بخشهای دیگر کشور، راه دریایی به دلیل نزدیکی به دریا را از نقاط قوت زیر ساخت‌های حمل و نقل استان بر شمرد.
فروزانی همچنین به بندر باستانی سیراف که در منتهی الیه محور ساسانی واقع شده است و از دوران ساسانی تا قرن چهارم هجری عملا دروازه ورود شرق و کالاهای شرقی و صادرات ایران به شرق بوده است، نیز اشاره کرد و این بندر را نماد دریای پارس و اثرگذاری ایالت فارس بر جغرافیای اقتصادی و اجتماعی فرهنگی و سیاسی منطقه برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این ننشست گفت:ایران دارای یک میلیون اثر تاریخی، ۳۰ هزار اثر ثبت ملی و ۲۲ اثر ثبت شده جهانی است و استان فارس با حدود سه هزار اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی، حدود ۱۰‌درصد آثار تاریخی کشور را در خود جای داده است و به همین علت از استان فارس با نام ایران کوچک یاد می شود.
مصیب امیری افزود: استان فارس با ۴۴۰ جاذبه طبیعی شناخته شده، وجود دانشگاه‌ها و پزشکان متخصص به عنوان منابع لازم در گردشگری سلامت و یک هزار و ۴۰۰ بنای شناخته شده در سر فصل گردشگری مذهبی، از دیر باز در سطح ملی و فرا ملی مورد توجه بوده است.
۹۸۷۳/۲۰۲۷
دریافت خبر: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی فارس


گردشگری


ژاپن