اخبار گردشگری

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی: فرمان تشکیل بسیج برآیند نگاه عمیق امام بود

به ‌گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان با صدور پیامی هفته بسیج را تبریک گفت:
«هفته بسیج فرصت ارزنده‌ای است تا به شایستگی، یکی از مواریث ماندگار بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را گرامی بداریم. بی‌شک فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان به‌عنوان مردمی‌ترین و اصیل‌ترین نهاد انقلابی، برآیند نگاه عمیق و پیامبرگونه ایشان به آینده انقلاب اسلامی ایران بوده است. نهادی که خیلی زود به شجره‌ای طیبه و تنومند، لشکری با اندیشه‌ای خدایی و تفکری پویا و سازنده تبدیل شد و بزرگترین حماسه‌ها را در این مرز و بوم رقم زد. رزم‌آفرینی شجاعانه و ایثارگرانه در هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی بی‌بدیل در دوران سازندگی و حضور پر برکت در تمامی صحنه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی، تصویری از یک نهاد مؤمن و انقلابی، ولایت‌مدار و هوشیار، نوآور و خلاق فرا روی چشمان شگفت‌زده ناظران انقلاب اسلامی در سراسر جهان قرار داده است.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیانی که برای حفظ نوامیس ایران و انقلاب اسلامی جان فشانی کردند تا امروز ایرانی سربلند و مقتدر داشته باشیم، فرا رسیدن هفته بسیج و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری محترم، ملت بزرگ ایران و بسیجیان بزرگوار تبریک می‌گویم و برای تمام اعضای خانواده عظیم و معظم بسیج در سراسر ایران اسلامی توفیق خدمت افزون‌تر در مسیر حفظ و ترویج آرمان‌های والای انقلاب اسلامی آرزومندم.»
اجرای مراسم های امسال هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه، با شعار روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» آغاز شده و تا ۵ آذرماه با نام «بسیج، جهاد کبیر و علم انقلابی» ادامه دارد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


سازمان میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


علی اصغر مونسان


هفته بسیج