اخبار گردشگری

برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی با موضوع گردشگری

به‌گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد محب‌خدایی در نشستی با چند تن از مدیران سازمان صدا و سیما گفت: گردشگری یک موضوع فرابخشی است که باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود رونق پیدا کند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم رونق اقتصادی به کشور برگردد و مشکل اشتغال کشور حل شود فقط از طریق گردشگری این اتفاقات می‌افتد.
محب‌خدایی اضافه کرد: با حضور گردشگران خارجی در کشور، چرخه فعالیت‌هایی که به این افراد خدمات ارائه می‌دهند اشتغال ایجاد می‌کند و با تکمیل این چرخه، رونق اقتصادی دیگر بخش‌های کشور هم به گردشگری مربوط می‌شود، صدا و سیما باید در این روند نقش خود را ایفا کند.
معاون گردشگری اضافه کرد: هدف اول این است گردشگری داخلی را با سرعت گسترش دهیم که این هدف با تعریف مسیرهای گردشگری جدید و معرفی ظرفیت‌های مختلف محقق می‌شود.
محب‌خدایی با اشاره به اینکه همه ارکان نظام بر توسعه صنعت گردشگری توجه و تأکید دارند، ادامه داد: تغییر نگرش یکی ملزومات حوزه گردشگری است که صدا و سیما می‌تواند در این حوزه نقش اصلی و اساسی ایفا کند.
وی افزود: گردشگری این توان را دارد که حامیان مالی (اسپانسرهای) بیشتری وارد صدا و سیما کند، امروز برنامه‌هایی با موضوع گردشگری در صدا و سیما تولید می‌شود اما فرصت‌ها باید به‌سمت هم‌افزایی برود و هدفمند باشد تا در توسعه صنعت گردشگری موثر واقع شود.
معاون گردشگری با بیان اینکه گردشگری اصلی‌ترین حوزه در اقتصاد مقاومتی است چراکه این حوزه متکی بر داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی است، گفت: ما در تقویم جهانی رویدادی نداریم که منجر به رشد و رونق گردشگری کشور شود بنابراین باید با تعریف رویدادها در نقاط مختلف کشور، موقعیت سفر را ایجاد کنیم.
وی با بیان این‌که برای استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما باید از خرد جمعی استفاده کنیم، اضافه کرد: برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی با موضوع گردشگری را در دستور کار داریم.
مدیر شبکه مستند سیما نیز در این نشست گفت: در تلویزیون منعی برای گسترش حوزه گردشگری وجود ندارد، هیچ‌کدام از شبکه‌ها نسبت به گردشگری نگاه منفی ندارند و از این حوزه استقبال می‌کنند.
سلیم غفوری تصریح کرد: ما آمادگی داریم با هماهنگی سازمان میراث‌فرهنگی و پس از تعریف پلان گردشگری، این همکاری شکل بگیرد.
بهزاد عادلی مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما نیز در این نشست گفت: در شهرهای مختلف کشور، ظرفیت‌های متفاوتی وجود دارد که باید معرفی و شناخته شود و با دستور کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت، همکاری بین سازمان میراث‌فرهنگی و سازمان صدا و سیما شکل گیرد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


صدا و سیما


محب خدایی