اخبار گردشگری

امام جمعه تبریز: شهرداری نسبت به مرمت مسجد کریم خان توجه ویژه داشته باشد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم ، وی در بازدید از روند بازسازی و مرمت مسجد کریم خان با بیان اینکه این مسجد قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، گفت: سازه این بنای تاریخی در روند احداث ایستگاه مترو در میدان شهید بهشتی خسارت دید، اما این خسارت به همت خیران، مردم و دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفع شد و بازسازی آن در حال اتمام است.
وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی مسجد کریم خان به همت خیران و همکاری دستگاه های اجرایی پیشرفت خوبی دارد اما برای بهره برداری کامل نیازمند توجه ویژه شهردای تبریز است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این مسجد تاریخی و زیبا باید دو باب مغازه ای که در حاشیه ورودی آن قرار دارد توسط شهرداری تبریز تملک شود و در اختیار هیأت امنای مسجد قرار گیرد.
وی یادآور شد: این مسجد آبروی شهر تبریز است و باید اقدام لازم برای مرمت و بازسازی هرچه بهتر آن صورت گیرد تا آحاد مردم و گردشگران به نحو احسن از این بنای تاریخی و مذهبی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون عملیات مرمت مسجد تاریخی ‘کریم خان’ در قالب بندکشی، نماسازی، اجرای قاب بندی، تعویض در و پنجره های فلزی با چوبی، پوشش آجری پشت بام و حذف سنگ مرمر اضافه شده به ستون ها و مرمت آنها با آجر در حال انجام است.
مسجد کریم خان متعلق به دوره قاجاریه می باشد و در سال ۱۳۸۳ به شماره ۱۱۱۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خبرنگار: مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


دین


میراث


مسجد


کریمخان