اخبار گردشگری

کمپین صادرات خرده فروشی با محوریت صنایع دستی در اردبیل آغاز بکار کرد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار این کمپین در نگارخانه خطایی اردبیل به قابلیت های صنایع دستی استان اردبیل اشاره کرد و گفت:
تاکنون در ۶۱ رشته صنایع ‌دستی در این استان پروانه تولید صادر شده و سالانه نیز بیش از ۷۰۰ پروانه تولید صادر می شود.
علیرضا دباغ عبداللهی با اشاره به ثبت پروانه تولید ۱۷ هزار فعال صنایع ‌دستی در سامانه اینترنتی، افزود: علاوه بر این بیش از ۱۰ هزار نفر بدون پروانه تولید در رشته های مختلف صنایع‌ دستی فعالیت دارند.
او اظهار کرد: ۱۶ اثر صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده و تاکنون ۳۴ نشان ملی مرغوبیت، سه نشان مرغوبیت یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی به تولیدات استان اعطا شده است.
دباغ عبداللهی با بیان اینکه صنایع ‌دستی سالانه به اشتغال یک هزار نفر در استان کمک می کند، ادامه داد: ۹ مرکز آموزشی و ۲۵۰ باب فروشگاه صنایع‌ دستی در این استان دایر است.
او گفت: یک هزار و ۸۱۰ مجوز مشاغل خانگی در استان ارائه شده و سه هزار و ۱۸۴ نفر در ۳۷ رشته صنایع ‌دستی بیمه شده است.
دباغ عبداللهی با تاکید به پتانسیل بالای صنایع‌ دستی استان اضافه کرد: تولیدات استان در بخش صنایع دستی قابلیت صادراتی داشته و در وضعیت فعلی ارزش سالانه صادرات صنایع دستی این استان ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشریح کرد: برای توسعه فروش تولیدات باید از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود.
او با بیان اینکه راه ‌اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده‌ فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، افزود: به واسطه اقداماتی از این قبیل می ‌توان سهم خود از بازارهای بین ‌المللی را ارتقا داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، مدیرکل پست استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد پست کشور و توجه به فضای مجازی تشریح کرد: پست از شیوه سنتی و مرسولات صرفا فیزیکی تغییر رویکرد داده است.
علی امدادی افزود: با هدف برطرف کردن نیازهای جامعه پست هوشمند مورد تاکید بوده و جهت گیری به سوی پست الکترونیک از سیاست های جدید شرکت پست است.
او با اشاره به افزایش خرید و فروش های اینترنتی و اختصاص بخش قابل توجهی از مرسولات به خریدهای اینترنتی تشریح کرد: در هشت ماه اول سال جاری پست اردبیل ۸۰ هزار مرسوله خرید اینترنتی را جابه جا کرده است.
مدیرکل پست استان ار دبیل همچنین با اشاره به اینکه نقل و انتقال خریدهای اینترنتی به ۲ شیوه آنلاین و پرداخت هزینه در مقصد انجام می شود، افزود: در سال جاری پست ۲ برنامه ‘جی نف’ و ‘سیماک’ را نیز در دستور کار اجرا دارد.
به گفته امدادی ، با طرح جی نف هر مکانی از کدپستی ۱۰ رقمی برخوردار شده و در سیماک که سامانه مدیریت یکپارچه املاک است ، مراجعات برای استعلام املاک کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه سالانه ۶۵ میلیون استعلام میان دستگاهی در ارتباط با نقل و انتقال املاک بین سازمان ها انجام می شود، اضافه کرد: با سیماک مراجعات برای استعلام با کاهش همراه خواهد بود.
مجری طرح کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی هم در این همایش گفت: اجرای این طرح در ۳۴ شهر و ۳۱ استان برنامه ریزی شده است.
میلاد پوررجب با بیان اینکه بعد از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد، اردبیل چهارمین شهر اجرای این طرح است، ادامه داد: کمپین از ۲۱ آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.
او با تاکید به اینکه پیش از این کمپین صادرات عمده فروشی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ۳۱ استان اجرا شده بود، اظهار کرد: در کمپین صادرات خرده فروشی نیز بیش از ۲ هزار شرکت در کشور تحت پوشش قرار می گیرند.
کارشناس ارشد توسعه بازار شرکت زودل اضافه کرد: رویکرد اصلی کمپین تمرکز بر صنایع دستی است تا بتوان زمینه های حضور شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای بین المللی را فراهم ساخت.
به گفته پوررجب ، علاقمندان می توانند از طریق اپلیکیش تولیدات خود را معرفی و از طریق پست به فروش برسانند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


اردبیل


کمپین