اخبار گردشگری

اختصاص ۹میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های سایت گردشگری قره داغ

به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: جنوب شهر زنجان بواسطه موقعیت و ظرفیت مناسبی که دارد می تواند به یک نقطه گردشگری فرا استانی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این سایت ۴۲ هکتاری به سایت گردشگری روستایی اختصاص داده شده است، ادامه داد: این سایت نمایشگاهی قرار است بصورت دائمی و در طول ایام سال دایر باشد.
رحمتی خاطرنشان کرد: جنوب زنجان (محدوده قره داغ) به واسطه موقعیتی که دارد به عنوان پیشانی شهر زنجان مطرح است و می تواند کارکرد دعوت کنندگی بالایی برای جذب گردشگران داشته باشد.
وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها و طراحی های انجام شده قرار است در این مجموعه گردشگری خانه های اقامتی در قالب خانه های روستایی برای اقامت گردشگران ایجاد شود.
رحمتی به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره استانی روستا در زنجان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این جشنواره در واقع تمرینی بود تا بتوانیم در آینده برنامه ریزی هایی برای برگزاری چنین جشنواره ای در مقیاس ملی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، سایت گردشگری قره داغ در محوطه ای به مساحت ۴۲ هکتار در جنوب شهر زنجان احداث خواهد شد.
تاکنون ۷۰ درصد طرح آماده شده برای بخش گردشگری روستایی در این محدوده جهت اجرا به تایید رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها، ارائه فرهنگ و زندگی روستایی در قالب مدل ها و الگوها ، تولید و عرضه محصولات روستایی و تجربه زندگی در فضاهای روستایی برای گردشگران از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


روستایی


قره داغ