اخبار گردشگری

فاز اول مرمت خانه تاریخی کیهان در شهر مود آغاز شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، هاشم اتفاقی افزود: فاز اول مرمت اضطراری منزل تاریخی کیهان و با هدف بامسازی این بنای ارزشمند در دستور کار این نمایندگی قرار گرفته که امیدواریم تا قبل از آغاز بارندگی ها اقدامات مرمتی در نظر گرفته شده در این مرحله اجرا شود.
وی بیان کرد: سبک سازی، دوخت و دوز ترک های موجود روی بام و اجرای اندود مجدد بام از جمله برنامه های کاری در این فاز از مرمت خانه کیهان است.
وی گفت: با توجه به وسعت و موقعیت ویژه این اثر تاریخی در نظر داریم پس از تکمیل اقدامات مرمتی نسبت به تجهیز این بنا و تبدیل آن به مرکز تولید پارچه سنتی برک که از جمله رشته های تازه احیا شده در شهر مود است، اقدام کنیم.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه افزود: در آینده نزدیک شاهد راه اندازی اولین خانه برک ایران در خانه تاریخی کیهان خواهیم بود.
خانه تاریخی کیهان در بیست و چهارم مهر ۱۳۹۵ با شماره ۳۱۵۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
استان خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که ۸۱۶ اثر آن در فهرست آثار ملی و سه اثر به ثبت جهانی رسیده، همچنین برخورداری از پهنه گسترده کویر لوت از قطب های گردشگری کشور است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
۳۰۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت آثار تاریخی


سربیشه