اخبار گردشگری

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازمهندسی می شود

علی اصغر جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هنرمندان شاخص کشور دعوت کردیم تا مبانی و مفاهیم لازم را در قالب نمادهای هنری، متجلی کنند.
وی خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به گواه شاهدانی که از کشورهای دیگر از آن بازدید می کنند و شخصیت های نظامی، فرهنگی و هنری خارجی، از جمله موزه های زیبا و جذاب منطقه است.
جعفری ادامه داد: در این موزه با بهره گیری از هنر ایرانی و آمیخته شدن با تکنولوژی روز، ظرفیتی بزرگ برای جذب مخاطب انجام گرفته که در منطقه کم نظیر است.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا این موزه توانسته انقلاب و دفاع مقدس را تبیین کند، گفت: به رغم تلاش های ۶ ساله ای که انجام شده، نتوانستیم مبانی و معارف انقلاب اسلامی و حماسه هایی راکه در دوران دفاع مقدس خلق شده است، به طور دقیق و شایسته با بهره گیری از نمادهای مناسب به نسل جوان معرفی کنیم.
جعفری افزود: البته زحمت زیادی کشیده شده اما در مقابل عظمت دو نقطه عطف تاریخ ایران یعنی انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس، باید کار زیادتری انجام دهیم.
وی اضافه کرد: با بخش زیادی از هنرمندان و نخبگان حوزه های مختلف برای بازمهندسی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت و گو کردیم تا مبانی و مفاهیم را در قالب نمادهای هنری، متجلی کنند و بتوانیم آنها را عرضه کنیم.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: استقبال از موزه در مجموع خوب است اما کافی نیست.
جعفری گفت: برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زحمت زیادی کشیده شده است اما بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند به آن دلیل که ما اطلاع رسانی دقیقی انجام ندادیم، حتی بسیاری از نخبگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه از ظرفیت های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی اطلاع هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر در مورد این موزه برای اولین بار تور عکاسان حرفه ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برگزار کردیم .
جعفری از اصحاب رسانه، صاحبنظران، هنرمندان و فرهیختگان دعوت کرد از مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید داشته باشند تا به معرفی هرچه بیشتر آن کمک کنند.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شامل بخش میدانی متشکل از نمادهای تجهیزات نظامی و موشک های ساخت ایران و هواپیماهای ساقط شده عراق است.
جعفری یادآور شد: روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و دیگر اقشار عمومی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می کنند و امیدواریم تا پایان سال، این عدد را به هزار نفر در روز برسانیم.
اجتمام*۹۱۸۵**۱۸۳۴
خبرنگار: سادات حسینی خواه ** انتشار: ناهید شفیعی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*


اجتماعی


دفاع مقدس


موزه دفاع مقدس


تجهیزات نظامی