اخبار گردشگری

انتخاب قشم بعنوان اولین مرکز گردشگری حلال مقدمه برون رفت از اقتصاد نفتی است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز چهارشنبه در پیامی به همایش «قشم، اولین مرکز گردشگری حلال» افزود: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران و در جهت برآورده شدن منویات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی، عطف توجه ویژه به مفهوم حلال و انجام برنامه ریزی دقیق، مدون و علمی برای کاربرد افزون یافتن آن در عرصه هایی چون گردشگری، امری ضروری بوده و خواهد بود.
در ادامه پیام آمده است: استاندارد گردشگری حلال در برگیرنده ۲۰ زیر شاخه مختلف مرتبط با اقتصاد و گردشگری چون اقامتگاه ها و هتل ها، خدمات حمل و نقل، خوراکی و آشامیدنی، خدمات دارویی، آرایشی و بهداشتی، رستوران ها، پوشاک و صنایع دستی، فروشگاه های زنجیره ای و غیر آن است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پیام خود افزوده است: طرح مبحثی نوین و مورد مطلوبیت وسیع در دانش و صنعت گردشگری با عنوان گردشگری حلال، برآیند و سرانجام همه تفحصات، بررسی ها و کنکاش هایی بود که در زمینه رفع این مشکلات و دشواری ها صورت پذیرفت.
وی در پیام خود ادامه داده است: مفهوم گردشگری همواره مورد عنایت ویژه اسلام قرار داشته و این واقعیت، با توجه به کثرت آیات شریفه قرآن و احادیث روایت شده از حضرت ختمی مرتبت (ص) و ائمه معصومین (ع) در این باره امری مسلم و حقیقی است.
وی در این پیام افزوده است: واژه حلال نیز بیشتر از یک دهه است که با فناوری های اطلاعات جدید به عنوان یک پدیده نوظهور و قدرتمند جای خود را نه تنها در دنیای اسلام بلکه در سراسر جهان باز کرده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه آورده است: اوج کاربرد مفهوم حلال را در عرصه هایی چون گردشگری می توان به عینه مشاهده کرد، به ویژه آن که بخش بزرگی از مناطق و بازارهای هدف گردشگری در سرزمین هایی واقع شده که به نام دنیای اسلام شناخته می شود.
همایش معرفی قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال کشور عصر چهارشنبه در این جزیره برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰/ ۷۴۰۸
انتشار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


گردشگری حلال


قشم